Spørgsmål:
Jeg tror jeg er afhængig af [side med eksplicit indhold]. Jeg har en kæreste som jeg elsker rigtigt meget og vi har virkelig god sex. Vi prøver ofte nye forskellige ting sammen men alligevel kan jeg ikke lade være med at bruge [side med eksplicit indhold] og andre tjenester hvor man tjener penge på at lave indhold. Det er super dumt og jeg har tjent t mange penge efterhånden ved at sælge mig selv på nettet. Der har været lidt stille og roligt start hvor jeg helt normalt tager billeder indendørs i pænt tøj og andre andre gange udendørs hen over sommerferien. Det var begyndt at blive hvor jeg tog mere og mere farverigt tøj på og bikini for at gøre det mere frækt fordi det kunne folk life at se. Men jeg føler det er ved at overtage mig til at gøre ting jeg aldrig turde før kun fordi jeg får flere og flere penge for det. Jeg vil vildt gerne stoppe inden min kæreste opdager noget om hvordan jeg har så mange penge i opsparing men jeg kan ikke pga de gode penge. Har i nogle råd?

Svar:
Hej, tak for dit spørgsmål,
Det lyder som en rigtig svær situation og det er godt du har skrevet herind. At række ud til nogen og sætte ord på, at der er noget ved din situation som du gerne vil lave om på, er et skridt i den rigtige retning for at lave forandringer i dit liv.
Du spørger os om vi har nogle råd til din situation. Der er lidt forskellige ting som man kan tage fat i i dit spørgsmål.
Først og fremmest er afhængighed rigtig svært at være i. Det kan handle om, at man har nogle indgroede vaner som kan være svære at bryde med. En måde at gå til det på, kunne være at finde ud af, hvad der er ved [side med eksplicit indhold] som du synes er så spændende? Kunne det være, at du kunne finde andre måder at udleve disse sider på, som ikke handler om at sælge billeder eller ydelser? Det kunne være, at det kunne give dig en lignende seksuel spænding hvis du begyndte at sende din kæreste de billeder som du havde tænkt dig at lægge ud? På den måde kan du prøve at få en følelse der minder om den som [side med eksplicit indhold] giver dig.
Der er også et økonomisk aspekt i dit spørgsmål da du skriver, at du ikke kan stoppe pga. de gode penge. Et råd kunne være, at tage et kig på din økonomi og lægge et budget, så det kunne være nemmere at styre dit forbrug. Det kan kræve lidt tilvænning at gå tilbage til at have færre penge mellem hænderne end man pludselig er blevet vant til. Men hvis du havde en fin økonomi før, så er det godt at huske på, at du sagtens har kunnet klare dig uden at sælge billeder eller ydelser på [side med eksplicit indhold].
Et andet råd er at du kan tage kontakt til Reden Ung som er en rådgivning der rådgiver unge om sugardating og salg af seksuelle ydelser.
Og har du flere spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os på Sexlinien tlf.: 70202266 eller på vores chat. Vi har åbent alle hverdage mellem kl. 15 og 19.
De bedste hilsner,