Spørgsmål:
Min kæreste har fået en positiv klamydia-test, men min er negativ. Han er en alt igennem god fyr, og det ved jeg! Men der er da stadig en tvivl i mig: Har han været mig utro, eller kan det blot være at han ikke har smittet mig? Venligst kom med lidt forskellige forklaringer på mit problem. Jeg er i dilemma om det overhovedet kan lade sig gøre andet end at han har været sammen med en anden …. Er frustreret. Tak på forhånd

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Det lyder som en svær situation at være i, det er helt normalt at du oplever at føle dig i tvivl og frustreret i sådan en situation.
Det er dejligt at høre at din kæreste er en god fyr!
Der er lidt forskellige forklaringer på den situation:
1. En af jer kan være testet falsk negativ eller falsk positiv, det kan være en mulighed for jer at blive testet igen. For kvinder kan der værre lidt større risiko for at blive testet falsk negativ. Hvis du har taget en selvtest, så kan det være en god idé at blive testet af en læge. Du kan også benyttet dig af vores præventions- og rådgivnings klinik. Dem kan du kontakte på tlf.: 33139113.
2. Afhængig af længden på jeres forhold, så vil din kæreste evt. kunne have haft det før jeres forhold. Det er ret usandsynligt at han ikke skulle have smittet dig, hvis i har været sammen længe. Der går op til 3 uger fra man er blevet smittet med klamydia, til man kan testes positiv.
3. Han er blevet smittet af en anden.
Det kan være en svær situation at stå i, hvis man føler man er lidt alene med sine tanker og følelser. Du er du altid velkommen til at ringe til os på 70202266 eller skrive på chatten.
Vi håber du kan bruge vores svar.
De bedste hilsner,
Sexlinien