Spørgsmål:
Hej, en ven og jeg havde samleje med en god veninde med samtykke. Vi ville prøve at have en trekant. Hvordan beskytter man sig? Vi har begge fået udløsning i hende lige efter hinanden anden. Er det farligt?

Svar:
Hej, og tak for spørgsmålet.
Det er ikke farligt at få udløsning i den samme person. Hvis I havde udløsning i hende, kan der godt være risiko for graviditet, hvis hun ikke er på andet prævention som p-piller eller spiral. Hvis én af jer er smittet med en sexsygdom, kan I også risikerer at have smittet hinanden. Hvis ingen af jer på forhånd var testet, eller at I oplever symptomer som svige eller kløe, kan det derfor være en god ide at tage til lægen for at blive testet for sexsygdomme. Lægen vil typisk teste for klamydia og gonoré (dog først 3 uger efter samlejet, hvis testen skal virke).
Når man har en trekant, kan man – ligesom når man har sex to personer - beskytte sig mod graviditet og sexsygdomme ved at bruge kondom.
Vi håber du har fået svar på dit spørgsmål.
Vh Sexlinien