Spørgsmål:
Hvorfor er det jeg tænker på børn hver gang jeg onanerer jeg gider ikke være pædofil det er ulækkert Hvorfor har jeg sådan nogle tanker help er17

Svar:
Hejsa:)
Først og fremmest, hvor er det stærkt at du rækker ud og skriver til os. Vi kunne forestille os at det er nogle svære tanker du sidder med.
Du er stadig meget ung, og vi kunne forestille os at der sker meget med din lyst og seksualitet for tiden, så hvad du tænker og tænder på nu, kan sagtens ændre sig igen. Du er jo teknisk set også et barn/teenager, så dine tanker er ikke bekymrende, hvis dem du tænder på, er omkring din egen alder. Hvis du om et par år stadig har tanker om børn og du frygter, at du måske er pædofil, kan du søge hjælp.
Det er ikke ulovligt at have pædofile tanker, men ulovligt at have sex med børn og unge under 15 år – også kaldet pædofile handlinger. Bare fordi at man har pædofile tanker, behøves det ikke at betyde, at man har lyst til at være sammen med børn i virkeligheden. Derfor kan disse tanker stadig være ubehagelige og give en følelse af, at man er forkert.
Er tankerne der altid når du onanerer, eller kan du godt give slip på dem? Tænder tankerne dig, eller kommer du uønsket og forstyrrer? Der er forskel på, at tænke på børn og blive liderlig af det, eller at tankerne ”popper” op af sig selv, og at man bliver forstyrret af dem. Hvis du føler, at du bliver tændt af dine tanker og du er bekymret, kan du gå til https://talmedos.redbarnet.dk/. Det er en anonym rådgivningsplatform, hvor du kan chatte, ringe eller skrive med nogen om det.
Du er også velkommen til at skrive eller ringe herind hvis du sammen med os vil undersøge dine tanker og finde ud af, hvad du kan gøre. Du kan chatte her https://www.sexlinien.dk/chat eller ringe til os på 70202266. Begge dele kan du gøre i tidsrummet 15:00-19:00 alle hverdage.
Mvh Sexlinien