Spørgsmål:
Når jeg onanere føler jeg ikke noget, jeg ved at jeg kan skabe sædafgang men det er en meget specifik metode som jeg tvivler på ville virke under seksuelt samlege så den normale med hådnen virker ikke selvom det burde

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Der kan være mange forskellige årsager til, at du ikke føler noget, når du onanerer.
Mange unge kan have forventninger til hvordan onani og sex skal føles. De forventninger kan komme til at overskygge selve oplevelsen. Et godt spørgsmål at stille sig selv er: ”hvad kan jeg rent faktisk mærke?”. For mange kan onani blive noget man bare gør for at nå frem til en udløsning. At onani bliver mere af vane end af lyst.
Hvis du har meget faste rutiner med onani, kan det være en god idé, at forsøge at løsne dem lidt op. Det kan være ved at onanere på andre tidspunkter end man plejer, ved at forsøge andre greb og ved at udforske andre områder på kroppen. På den måde kan du undersøge, hvad der føles lystfuldt for dig. Du kan udforske erogene zoner, som du kan læse om på vores hjemmeside.
I forhold til hvad der vil virke under seksuelt samleje med en anden, må du og din fremtidige partner må prøve jer lidt frem. Det er ikke til at sige, hvordan sex med en anden vil føles for dig. I kan på samme måde som med onani være nysgerrige og undersøge, hvad der føles dejligt for jer.
Vi håber at dette kan hjælpe dig videre. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage mellem 15.00-19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien
Dreng/Mand på _ år