Spørgsmål:
Jeg er en dreng på 15 og jeg er begyndt at tvivle om min krop er rigtig. Min pik er kun 6 cm i slap tilstand og og 12 i stiv. Når jeg ser andre i omklædningsrummet eller til svømning bliver jeg lidt nervøs om min krop er forkert. Er der noget man kan gøre så ens pik bliver længere i slap tilstand

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Vi er kede af, at du tvivler på, om din krop er rigtig. Alle kroppe er forskellige og udvikler sig i forskelligt tempo. Ens penisstørrelse vil ændre sig i takt med, man går i puberteten. Man kan opleve, at ens penis kan vokse, helt indtil man er omkring 18-20 år. Derfor er din penis nok heller ikke helt færdigudviklet endnu. Ens penisstørrelse afhænger af gener, så der er ikke noget, man kan gøre for at få ens penis til at blive længere, end den er. Mange vil også opleve, at deres penis er længere i stiv tilstand end slap. For nogen vil penis vokse meget mere i stiv end slap tilstand, og for andre vil det være mindre. Derfor kan man godt få følelsen af, at ens penis ser lille ud i slap tilstand, men det er som sagt helt normalt, at den fremstår mindre, når den ikke er stiv. Da din penis som sagt nok ikke er helt færdig med at vokse, kan du opleve, at den altså med tiden vil fremstå længere både i stiv og slap tilstand. Men uanset penisstørrelse er det vigtigt at pointere, at man sagtens kan være glad for sin krop og have et godt sexliv, selvom man ikke har den største penis i omklædningsrummet.
Det er meget normalt, at man kan begynde at sammenligne sig selv med andre, men som sagt udvikler alle kroppe sig forskelligt, så man vil opdage, at der ikke er to, som er ens. Derfor er der heller ikke noget forkert ved din krop eller penisstørrelse.
Vi håber dette gav dig svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at gøre brug af vores chat eller telefon (70202266) i hverdage mellem kl. 15-19.
Mvh. Sexlinien
Dreng/Mand på _ år