Spørgsmål:
Hej. Jeg tror jeg er klar til sex. Men jeg har simpelthen brug for lidt gode råd. Jeg vil gerne være glatbarberet i numsen, men jeg kan bare ikke finde ud af det. Hvordan gør man det, hvordan bliver det faktisk glat og ikke stikker. Og hvordan kan man se om man har fået det hele med. Hvordan pokker gør andre mennesker?

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål!
Dejligt at høre, at du kan mærke, at du er ved, at være klar til sex. Der kan være mange grunde til at man vil vælge at barbere sig, og der kan være lige så mange gode grunde til, at man vælger ikke at barbere sig. Begge ting er helt normalt, selvom der måske stadig hersker en norm i vores kultur om, at man skal barbere sig i det intime område. Man kan sige, at det i høj grad er en trend, der skifter alt efter den tid, vi er i. Det er selvfølgelig helt op til dig, hvad du har lyst til at gøre med din krop. Og nogle gange ændrer det sig også over tid.
Numsen er et svært sted at barbere sig, fordi det er vanskeligt at se, hvad man laver. Sådan er det for alle. En hjælp kan være at stå med ryggen til et spejl og se sig over skulderen eller lægge et spejl på gulvet, som man kan se ned i, og se hvad der foregår. Som med al anden barbering er det rigtig vigtigt, at man bruger et rent og nyt barberblad, at man blødgør huden inden, og at man barberer med hårene, og bruger rolige, forsigtige bevægelser - især i numsen, hvor huden er meget sensitiv. Og så kan det være rigtig godt, at efterbehandle huden f.eks. med mandelolie, talkum, aloe vera eller teatree-oil. Vi sætter et link her til vores emnesiden, med en udførlig og god barberingsguide, step-by-step.
Selvfølgelig er alle mennesker og deres hårtyper forskellige, men for langt de fleste vil et fuldstændig glat udseende uden, at man kan se, at der nogensinde har været hår, være stortset umuligt at opnå. Det er en del af barbering, at stubbe somregel allerede efter 1-2 dage begynder at gro ud. Det er der ikke ret meget, at gøre ved.
Vi ønsker dig held og lykke og håber, at svaret kunne hjælpe dig, og ellers er du velkommen til at skrive herind igen på chat eller ringe på telefon (70 20 22 66).
De bedste hilsner,
Sexlinien (XX11)
Pige/Kvinde på _ år