Spørgsmål:
Hej. Det er første gang jeg er inde på jeres hjemmeside. Jeg studsede over at den eneste farvede person som bliver vist på jeres side: "Akuthjælp" bliver vist i relation til HIV/AIDS. Det er sikkert ikke jeres intention, men jeg synes at det fejlvisende og faktisk lidt uhensigtsmæssigt fordi netop miniotetsgrupper, stereotyper og stigmatisering. PS. Hvis ikke at I forstår hvad jeg mener med det - Så er I dummere end politiet tillader. Jeg håber virkelig at I får skiftet billedet og, dig der læser har sikker slet ingen magt i den her situation. Så... Sorry... nu det sgu dit ansvar... sig det videre til en "voksen". Alt sagt med et smil, men faktisk også dybt seriøst. Kh. XX

Svar:
Hej og tak for din henvendelse :)
Vi bruger rigtig mange billeder på Sexlinien.dk og har en billedpolitik, der gerne skulle sikre, at vi er inkluderende og mangfoldige. Det er faktisk lidt en svær opgave, når det også gerne skulle ligne unge i Danmark. Vi har helt bestemt også et ønske om at medvirke til at afstigmatisere både hiv, aids og herkomst.
Vi har skiftet billedet.
Ps. Vi har slettet dit navn af hensyn til anonymitet, da andre unge læser med her i brevkassen.
Kh. Sexlinien, XX7