Spørgsmål:
hej brevkasse jeg er en pige på 17 år der ikke har prøvet at lege med sig selv før men min kæreste prøvede at stikke en finger op i mig og det syndes jeg gjorder ondt hvordan får man til at gøre mindre ondt vil nemlig grene have at min kæreste skulle kunne stikke 2 fingre op i mig og til sidst have sex med ham og er bange for at miste ham fordi at jeg syndes det gør for ondt hjlæp mig hilsen pigen på 17 år

Svar:
Hej pige på 17 år
Det lyder hyggeligt at i er entusiastiske og prøver nogle ting. Hvis man gerne vil have noget op i skeden er der nogle gyldne råd, nemlig opvarmning og smørrelse. Når det er du gerne vil have en finger derop (og med tiden have sex), så kan det hjælpe rigtig meget hvis I starter med at stimulere omkring skeden inden I forsøger penetration. Det kan være at han eller du, kan blidt massere omkring de ydre dele af skeden, da det er med til at hjælpe den med at slappe af og blive våd. I kan også anskaffe jer noget glidecreme, da det er en god hjælp som kan gøre sex mere behageligt, i sær hvis man har svært ved at slappe af og blive våd.
Men ellers skal i bare tage det langsomt. Hvis det gør ondt så skal i nok bruge noget mere tid på forberedelse og måske holde en lille pause. I behøver ikke at skynde jer, i skal bare have det behageligt. Hvis det stadig er et problem i har prøvet alt det ovenstående i noget tid, så kan det også være i kan tale med en læge. Nogle personer har en skede som er meget stram, hvor en læge kan ordinere en nogle creme og dilator sæt som blidt kan hjælpe med at slappe af. Men for nu skal i bare tage den stille og roligt, og være lidt forsigtige og tålmodige.
Hvis du har nogle andre spørgsmål eller gerne vil have noget ved besvarrelsen uddybet, så skal du bare skrive ind igen her, på vores chat eller ringe ind på 70 20 22 66.
Mvh sexlinien