Spørgsmål:
Jeg har en kæreste som er to år yngre end mig. Jeg vil mene vi har et godt og "sundt" sexliv sammen. Men her på det seneste vil hun virkelig gerne give blowjob jeg er ikke selv så meget til, at hun sutter min af, men vi har prøvet det to gange nu. Hun har fødselsdag om 2 måneder og hun har sagt til mig at hendes største ønske er at vi laver en Phornhub kanal sammen men jeg har ikke så meget lyst til det. Jeg føler så også at jeg bare er den der siger nej til at og bare vil have "gammeldags" sex og er bange for at hun bliver skuffet og enden vil gå fra mig eller ikke har den samme lyst til sex hvis jeg siger min mening. Hvad skal jeg gøre og sige til hende.

Svar:
Hej og tusind tak for dit spørgsmål.
Det er meget almindeligt, at man kan have forskellige seksuelle lyster i et parforhold. Det er både helt i orden at foreslå ting, men det er mindst lige så i orden at sige fra, når man ikke har lyst. Det gør hverken én kedelig eller forkert, men viser at man er god til at mærke efter sine egne grænser – hvilket er både sundt og sexet. Og det er rigtig godt, at du lytter til dine egne grænser og mærker efter, at du ikke så godt kan lide at få blowjob og ikke har lyst til at lave en pornhub kanal.
Du skriver, at du føler, du er den, der siger nej og bare gerne vil have ”gammeldags” sex. Først og fremmest er det trods alt den måde, de allerfleste par har sex på og er meget tilfredse med, så det er helt normalt. Derudover er i unge og har masser af tid til at eksperimentere stille og roligt, hvis du en dag får lyst til at prøve noget nyt. Det hele behøver ikke ske på en gang.
At lave porno er en meget stor ting, som man skal gøre sig en masse tanker om, før man kaster sig ud i det, og det er rigtig vigtigt at lytte til sine grænser, hvis man kan mærke den mindste følelse af ikke at have lyst. Det er nemlig ikke noget, man kan gøre om igen, og det kan være en meget ubehagelig oplevelse, hvis man gør det af de forkerte årsager. Især når man er så unge, som i er.
Hvis din kæreste ikke vil acceptere de ting, du ikke har lyst til, lyder det ikke til, at hun er særlig god til at lytte til dine behov, og så skal du måske overveje, om det er de værdier, du gerne vil have i en kæreste.
Det kan også være, hun selv føler et pres for at skulle skabe et ”vildt og spændende” sexliv, og måske ikke helt har sig selv med i de ting, hun foreslår. Så måske vil det rent faktisk kunne være rart for jer begge to at tage en snak om, hvad i får ud af sex, hvad det giver hende at prøve nye ting af, og hvordan i finder en balance mellem jeres forskellige behov.
Vi håber, du kan bruge vores svar. Husk du altid er velkommen til at skrive igen, hvis du får brug for det. Du kan også ringe eller chatte med en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores telefonnummer er 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien