Spørgsmål:
Hej brevkasse Jeg er dybt i tvivl om jeg er til kvinder eller mænd. Jeg har allerede haft sex med min kæreste og det var dejligt hun har nogle fyldige patter. Men samtidig har jeg også været i gang med mig selv med agurken. Jeg har haft den langt oppe i mig og det var mere behageligt end at have sex med min kæreste. Jeg er i tvivl Allerede tak

Svar:
Hej,
Tak for dit spørgsmål.
Det er helt almindeligt at udforske sin seksualitet, og ikke vide hvilke kategorier man synes man passer i lige fra start. Tit er det også sådan med seksualiteten, at den kan være flydende livet igennem. Man må gerne selv mærke efter hvad der føles godt, både rent fysisk i forhold til lyst. Følelsesmæssigt må man også løbende mærke efter, både i forhold til andre og i forhold til hvad man selv synes passer godt til ens identitet. Dog er det vigtigt her at nævne, at i forhold til det fysiske, så er grøntsager meget dårligt og faktisk potentielt sundhedsskadeligt at putte ind i sig, de kan knække og sidde fast, det er en kedeligt tur til skadestuen. Så især her er det meget vigtigt at passe på sig selv, og andre for den sags skyld.
At have følelser af forvirring er helt almindelig og mange har haft eller vil få det som dig, det er helt uundgåeligt på et langt liv. Det er vigtigt at tale højt om sine følelser til dem man har omrking sig, gode venner, din kæreste, måske en forælder, på den måde kan man tit bedre få styr på tankerne.
Du er også velkommen til at ringe eller skrive ind til os på 70202266, alle hverdage mellem 15-19.
Kh Sexlinien