Spørgsmål:
Hej jeg har brug for jeres hjælp. Fornyligt har jeg og min mand haft lyst til at prøve noget nyt i soveværelset men jeg er meget usikker på om han måske kunne være bøsse... Min kærste "navn slettet af Sexlinien"  spurgte mig om jeg kunne prøve at tage en "dildo strap" på, så jeg kunne være den giver pik i røven. Men personligt syntes jeg det er for barneligt og mærkeligt og jeg mener også at det er en tegn på at kunne være bøsse. Før han spurgte mig om at tage strap på, var vores sekuelle liv helt fint men nu har jeg slet ikke lyst til at kneppe med him længere. Hvad skal jeg gøre?!

Svar:
Hej og tusind tak for dit spørgsmål,
Godt at du skriver herind. Det er lidt af en myte, at mænd der gerne vil penetreres analt enten med eller uden dildo kun er homoseksuelle. En mands anus er det samme, om han er homoseksuel, hetero eller noget helt tredje, og mange mænd er ekstra følsomme oppe i numsen pga. prostatakirtlen, der sidder og er et følsomt punkt. Det er derfor helt naturligt at nogle mænd også har lyst til at udforske den del af deres krop. Nogle mænd fantasere om at kvinden kan penetrere ham med noget større end fingeren, og her kan en strapon være en god løsning, hvor han måske også kan give sig helt hen og bare tage imod. Når alt dette så er sagt, så er det vigtigt at ingen af jer gør noget I på ingen måde har lyst til. Måske kan du forsøge at italesætte over for din kæreste, at lige den fantasi han har der, ikke er noget du vil kunne opfylde, og at du ikke vil udskamme ham. Måske kan du tænke over, om du egentlig er bange for at han er homoseksuel og dermed ikke tænder på dig. Om det er det der skaber stor modstand i dig. Det kan simpelthen også bare være at det slet ikke er noget for dig, og det er også helt okay. Man kan ikke regne med at få opfyldt alle sine lyster og fantasier i et forhold.
Vi håber du kan bruge vores svar. Husk du altid er velkommen til at skrive igen, hvis du får brug for det. Du kan også ringe eller chatte med en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores telefonnummer er 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien