Spørgsmål:
Min kæreste har aldrig nogensinde kysset eller snavet Hvordan kan jeg lære hende det uden at det skal være mærkeligt i starten selvfølgelig er det i orden at det er mærkeligt men hvordan kan jeg gøre det jeg har lært hende at kysse stille og roligt men jeg vil også gerne snave hvordan kan jeg hjælpe hende på vej??? vi har heller aldrig været intim og det er hendes første gang hvis det er og hvordan kan man gøre det?

Svar:
Hej:)
Tak for dit spørgsmål!
Ud fra hvad du skriver, lyder det som om, at du har prøvet at kysse og været intim før. Derfor har du måske også en ide om, hvad du synes er rart og ikke er så rart. Det kan være en god ting, da du kan fokusere på hvad hun synes er rart. Du kan prøve at spørge, om hun har lyst til at prøve at snave. Hvis ja, kan du spørge ind undervejs om hun synes det er dejligt, eller om hun har lyst til at i skal gøre noget andet.
Hvis du frygter at det bliver mærkeligt, kan du sige til hende, at det er helt okay, at sige fra, hvis hun ikke synes at det er behageligt eller nice. Det handler om at kommunikere og skabe et trygt rum, så hun kan føle sig tilpas og have lyst til at prøve noget, som hun ikke har prøvet før. Du kan jo prøve at tænke på, om der er noget du gerne ville have fået fortalt inden du skulle snave for første gang?
Der er ikke en rigtig eller forkert måde at være intim på, så måske kan du også prøve at skabe et rum hvor det er okay, at det bliver fjollet og i kan grine lidt af det? Det kan lette stemningen og gøre det sjovt at prøve sig frem sammen.
Der skal være en gensidig lyst fra begge sider. Så hvis hun mest af alt har lyst til at kysse ”stille og roligt” så skal du respektere det, selvom du gerne vil mere. Det kan være at hun med tiden får mere lyst til at udforske den seksuelle relation.
Vi håber, at du kunne bruge svaret. Hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på chat eller telefon 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage mellem klokken 15 og 19.
Mange hilsner,
Sexlinien, xx25