Spørgsmål:
Jeg har ikke penge til en p-pille jeg har lige haft sex og ikke har haft min menstruation i 2 måneder på grund af stress

Svar:
Hej! Mon ikke du mener en fortrydelsespille? Den ene type af fortrydelsespille koster 80-100 kr. Det er den, du skal tage så hurtigt som muligt indenfor 72 timer efter jeres samleje - den andet type fortrydelsespille koster 150-200 kr., men kan tages indtil 120 timer efter samlejet.
​Du kan læse mere på vores underside om fortrydelsespiller her.
Med hensyn til at få råd til pillen, så kan du måske bede om penge af ham, du havde sex med? I var jo fælles om at have sex - halvdelen af pengene kan du måske bede om som et lån? Du kan også prøve at låne penge til fortrydelsespillen af en af dine venner - eller du kan spørge dine forældre måske? Forældre vil ret gerne undgå at deres mindreårige børn bliver forældre.
Hvis du ikke har haft menstruation pga. stress, kan det være ret svært at vide, om du har en større eller mindre risiko for graviditet, fordi det ikke er til at vide, hvor du er henne i din cyklus.
Vi håber, det ender et godt sted for dig.
Hilsen Sexlinien, XX7