Spørgsmål:
okay det her vil være et meget mærkelig spørgsmål men nu vil jeg gerne har det ud. I 25 var jeg ude og feste med mine kammerater, indtil da der kom en pige som jeg ikke lige kendt på daværende tidspunkt, men hun var lidt sød og begyndt at snakke lidt og hendes veninder kommer hen til os drenge osv. Men da vi var lidt fulde så tænkte jeg at vi sku videre ud i byen altså på en bar et sted! Men der kom vi ikke hen ligepudseligt ender vi hjemme hos hendes veninde og, det er der det sker, jeg var ekstrem fuld og hun var også så tog hun mig hen på veninde’s værelse og begynde hun at krave på mig men jeg vidst ikke hvad der foregik indtil hun kom længere ned og begynd at giv mig hand u know. Jeg var klar btw det her er ikke voldtægt. Men for 4-5 uger siden skriver hun at hun tror hun er gravid! Men jeg bange for at det passer fordi jeg ikke klar til blive far, jeg studerer og har ikke ansvaret ??HVAD SKA JEG GØRE??

Svar:
Hej,
Det er rigtig fint, at du skriver herind. Det lyder til at være en meget kompleks situation, du potentielt står i, og vi kunne rigtig godt have brug for endnu flere informationer, for at kunne rådgive dig bedst muligt. Måske du kan ringe herind, når du har tid? Så kan vi på en lidt nemmere måde tale om, det som er sket, de følelser det bærer med sig og den potentielle situation, det har skabt. Vi har åbent alle hverdage mellem klokken 15 og 19.
Det kan også være, at det ikke passer dig at ringe herind, og vi vil derfor forsøge at skrive nogle af de tanker og spørgsmål ned, som vi har fået efter at have læst din henvendelse.
Først og fremmest, lyder det som om, at det er noget, der har sendt dig et svært sted hen, hvor du er i tvivl om, hvad du skal gøre. Det kan være rigtig ubehageligt at føle sig forvirret og fortabt på den måde i en periode, hvor der endnu ikke er afklaring på hverken det ene eller det andet. Du skriver, at du slet ikke er klar til at blive far. at du studerer, du er 19 år gammel - det forstår vi godt. Det er ikke just opskriften på den måde, mange tænker at skulle blive forældre på. Når det så er sagt, så skriver du også, at det ikke er dig, der har ansvaret, og her er det måske vigtigt at få sagt, at der jo skal to til at gøre nogle gravide, og at prævention er et fælles ansvar. Situationen, hvor du er sammen med hende, du mødte i byen, lyder som om, det hele var lidt tåget - men det er trods alt stadig begges ansvar at bruge prævention, herunder kondom, hvis det netop vil være en ulykke, at blive eller at gøre nogen gravid. Mon du har talt med nogle, om de tanker du har i øjeblikket? En ven eller en forælder? Det er store ting at gå rundt med alene.
Vi tænker på, om du mon har talt med hende? Du skriver, at hun skrev tli dig for 4-5 uger, at hun tror, at hun er gravid. Ved du, hvor sikker hun er på det, og om det i så fald er sikkert, at det er med dig? Ved du, om det er en graviditet, hun gerne vil beholde? Du skriver, at hun gav dig et handjob, men vi kan ikke helt tyde, om I også havde anden slags sex, som kunne have gjort hende gravid? Den type information vil være vigtig i forhold til, hvordan du kan forholde dig til det hele herfra. Måske du har fået talt med hende om de her ting, og kan ringe herind, så vi kan rådgive dig ud fra det også? Vi vil rigtig gerne tale med dig om det hele.
Hvis du ikke har lyst til at tale yderligere med os, men gerne vil søge mere information - eller bare tale med andre fagfolk, kan vi anbefale dig at kontakte Mødrehjælpen. De er virkelig søde og dygtige, og har både en masse videnssider og en anonym rådgivning
Vi håber, at du kunne bruge svaret til noget, og at vi hører fra dig igen.
Mange hilsner,
Sexlinien, xx125