Spørgsmål:
Hej. Når jeg onanare "popper" mine testikler nogen gange op i lysken det er som oftest den højre med det er også sket med den venstre et par gange. Hvorfår gør de det? Det gør ikke ondt med er en ret mærkelig følelse, og er det skadeligt?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Det du oplever kalder man på fagsprog "retraktile testikler", det betyder egentlig bare at en eller begge testiklern, bliver trukket op i pungen. Det er en helt almindelig fysiologisk mekanisme, som sjælendt er farlig. Det kan være du kender til det i andre sammenhænge, fx i koldt vejr. Årsagen til at det sker kan også være at den muskel som styrer denne bevægelse, er en smule overaktiv, det kan være årsagen til at du oplever det under solosex. Det er ikke noget du skal være bange for, eller noget der er farligt overhovedet. Det er kun hvis du ikke kan skubbe testiklen ned igen, at du skal søge lægehjælp.
Du skal også søge hjælp hos din læge, hvis du oplever vedvarende ubehag, hævelse, smerter eller unormale symptomer.
Vi håber du kan bruge svaret. Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til os igen, hvis du har flere spørgsmål.
Vi har åbetn alle hverdage fra kl. 15-19, du kan ringe til os på tlf.: 70202266
De bedst hilsner,
Sexlinien