Spørgsmål:
Jeg er en ung mand i 17 års alderen og har haft samleje med en og i det jeg hiver ud opdager jeg at kondomet er rykket op hva gør jeg?

Svar:
Hej! Du skynder dig at tale med den, du havde samleje med. Hvis det er en pige, du havde samleje med, foreslår du at hun tager nødpræevntion (en 'fortrydelsrespille') hurtigst muligt (det skal ske indenfor 72 timer) for at forebygge, der kan opstå en graviditet.
I kan begge lade jer teste for smitte med sexsygdomme på et senere tidspunkt, f.eks. kan I teste for klamydia efter 14 dage efter samlejet. Det gælder både hvis det var en pige eller hvis det var en anden dreng, du havde samleje med.
Læs gerne mere om nødprævention her på vores side og om sexsygdomme her.
Har du brug for mere rådgivning, kan du skrive igen eller du kan ringe eller chatte med os, når rådgivningen åbner idag kl. 15.
Hilsen Sexlinien, XX007.