Spørgsmål:
Hej Jeg er en pige på 19 år Jeg oplever at jeg ikke kan mærke når jeg er ved at få en orgasme og nogle gange kan jeg heller ikke mærke at jeg for en orgasme. Det er nogle gange lidt akavet når drengen spørger om det var dejligt og man ik har lagt mærke til at man er kommet ud over det hele. En sprøjteorgasme kan jeg heller ikke mærke. Er det normalt? Kan jeg gøre noget for at lave om på det?

Svar:
Hej,
Tak for dit spørgsmål.
Det er et svært spørgsmål, og vi kunne godt have lyst til at opfordre dig til at ringe herind, så vi kan tale om det lidt mere i detaljer. Hvis ikke det skulle passe dig, så forsøger vi at give dig vores tanker her.
Følelsen af at få en orgasme er en meget subjektiv oplevelse, og det er svært for os at svare på, om det mon er det, der sker.  At få en orgasme føles forskelligt for alle og kan variere i intensitet, men langt de fleste beskriver, at de mærker noget, der adskiller sig fra, hvad de ellers mærker. Vi tænker på, om der kan være en mulighed for, at du faktisk ikke får din orgasme? Er der en sandsynlighed for, at når der er væske ud over det hele, som du beskriver - at det så er lubrikation fra dig og måske også din partner? Men at det altså ikke er orgasmen - kunne det være en mulighed?
Noget helt andet kunne være, om du nyder det sex, du har? Hvordan er det for dig, og har det været anderledes tidligere i dit liv? Fylder det meget for dig, at du ikke er sikker på, om det er orgasmen eller ej, og mærker du en form for klimaks, hvor der kommer muskelsammentrækninger? Det er nogle af de spørgsål, vi godt kunne tænke os at tale med dig om - måske på telefon, hvis du kunne have lyst? Så kan vi sammen forsøge at blive lidt klogere på det hele.
Du er som sagt meget velkommen til at kontakte os på chat eller telefon 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra klokken 15 til 19.
Mange hilsner,
Sexlinien, xx125