Spørgsmål:
Jeg har den sødeste kæreste. For et godt stykke tid siden begyndte vi at være en lille smule intime. Jeg har sagt til ham at jeg er lidt nervøs ved det hele og bare langsomt skal vænne mig til det hele. Så vi er gået meget langsomt frem. De første gange var han bare nede i mine bukser uden jeg tog dem ned hvor han så nulrede min klit til det blev dejligt. Så blev jeg modiger og havde bukserne nede om rumpen men han var stadig kun øverst i revnen og så med en forsigtig finger lidt inde i skeden. Men sidste gang havde jeg bukserne helt nede om anklerne og der blev jeg så fingerkneppet hårdt med to fingre. Det var sygt dejligt og der var plads nok og det får mig nok til at tænke at jeg er klar til rigtig sex. altså med pikken for nu har jeg langsomt vænnet mig til det. Vil i ikke også mene at nu må jeg være klar, jeg føler det sådan ialtfal og har vænnet mig til følesen at have noget oppe. Vi vil selfølgelig bruge kondom.

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Dejligt at du har en sød kæreste og at I underforsker det seksuelle i et tempo der er rart for jer begge. I virkeligheden svarer du på dit eget spørgsmål: Hvis du føler dig klar til sex, så er du klar til sex. At du allerede har overvejet kondom er et godt udgangspunkt for sex med pikken oppe i skeden. Så beskytter du dog mod uønsket graviditet og smitte med sexsygdomme. Derudover er det vigtigt at du spørger din kæreste, om han også har lyst til at tage det næste skridt. Generelt er det en god idé at tale om sex med hinanden. Sex for første gang er rarest når man er tryg og har ro i kroppen. Derfor hjælper det at man kan fortælle sin partner, hvad der føles rart og hvad der ikke føles rart. For mange er det rart at gå langsomt frem og holde pauser første gang der skal være plads til en pik oppe i skeden.
Du skriver, at du er klar til ”rigtig sex”. Vi får lyst til at udfordre den tanke lidt. Hvad er det, der gør pik-i-skede-sex det mest rigtige? Alle former for berøring/slik/kys/penetration med kønsorganer, bryster og røv er rigtig sex. Rigtig sex kan også være at dele fantasier eller at onanere ved siden af hinanden. Det kan nogle gange være med til at give et pres, hvis man tænker pik-i-skede som det mest rigtige. Det rigtigste sex, er dét man synes er dejligt at dyrke. Hermed en opfordring til følge jeres lyst og nysgerrighed.
Vi håber at dette kan hjælpe dig godt videre.
Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66 alle hverdage fra 15.00-19.00.
Med venlig hilsen
Sexlinien