Spørgsmål:
Hej, jeg er en 16 år pige med en fantastisk kæreste, hvor vi har et fantastisk sex liv, ingen tvivl om vi er totalt trygge ved hinanden og snakker åbnet om, hvad vi syntes var godt og hvad vi gerne vil underforske, alt i alt bare mega fantastisk. Men problemet er jeg ikke har fået en orgasme endnu under sex. Han er super sød til at prøve alt muligt jeg kan lide for at jeg kan få orgasme, men opnår det bare aldrig, her forleden gik han ned på mig, hvor jeg syntes jeg var tæt på flere gange, men når jeg fik følelsen af at jeg skulle til at få en orgasme forsvandt fornemmelsen bare igen. Har ingen ide om, hvad det kunne være, fordi er tændt under det, men måske er det fordi jeg konstant tænker på jeg skal få en orgasme? Et andet spørgsmål også er at når vi har sex, for jeg tit fornemmelsen af jeg skal tisse, og derfor holder jeg tilbage da jeg generelt ikke lige gider at tisse på min kæreste haha. Vi har snakket om det og har prøvet at tisse inden og endda imens men får altid samme fornemmelse. Mvh. Pige som bare gerne vil have en orgasme under sex

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål!
Først og fremmest lyder det som om, at i har en mega dejlig og ærlig relation. Det er vildt rart at høre, og vi er sikre på, at i har et rigtig godt udgangspunkt, for et rigtig godt sexliv.
Der er rigtig mange piger der kan have svært ved at få en orgasme under sex. Især så tidligt i sit sexliv, som det trods alt er for jer😊
Så det er helt helt normalt. Nemlig som du beskriver kan det lidt være en ond cirkel. Fordi man så gerne vil lykkedes med det, så kan kroppen blive så presset at den lidt lukker ned for det. Og så kan man blive mega ærgerlig, og håbe at det sker næste gang. Og så kører cirklen igen. Det aller vigtigste råd vi kan give dig er derfor: Prøv at lade være med at sætte det som et mål for jeres sex, at du skal komme. Jo mere du kan slappe af og ikke tænke på at du skal komme, desto større er chancen for at din krop giver slip og lader det ske.
Det er meget nemmere sagt end gjort, det ved vi godt.. Men med tiden kan det blive nemmere at give slip.
Det betyder selvfølgelig ikke, at din kæreste skal stoppe med at gøre alle de dejlige ting, som måske kunne få dig til at komme. Tværtimod. Det skal i bare blive ved med. Og du kan sagtens opfordre ham til at gøre ting, som du synes er dejlige. Men hvis du kan prøve ikke at tænke ”nu skal jeg komme”, og bare nyde det der sker, så tror vi det kan hjælpe dig.
Hvis du har nogle gode erfaringer med onani, så kan du jo også dele dem med ham. Det kan sagtens være intimt og dejligt, at dele sådan nogle erfaringer med hinanden. Hvis du feks bruger en vibrator til at onanere, så kunne et tip også være at i kunne tage den med, når i er i seng sammen. Det kan godt være svært at dele sådan nogle ting med sin partner. Men når i har en så dejlig relation er vi sikre på at i sagtens kan få snakket om det på en god måde. Og din kæreste vil selvfølgelig også gerne have at du synes jeres sex er så dejlig som mulig. Så han er garanteret klar på det meste.
Noget andet der kan være et issue nogle gange, er hvis der i en bestemt situation kommer et pres på dig til at komme. Hvis din kæreste går ned på dig, på et tidspunkt kan man godt komme til at tænke ” nu er det nu, hvor jeg skulle komme” og så kan kroppen som du beskriver lukke helt ned for presset. Hvis man derimod prøver at variere det lidt, så din kæreste feks går ned på dig af et par omgange, eller rør dig på måder du synes er dejlig flere tidspunkter mens i har sex. På den måde kan det føles mindre forudbestemt, hvornår man ” skal komme” og så føles det heller ikke som om man har spildt chancen. Vi ved selvfølgelig ikke om det er et issue for jer, men det skulle lige nævnes.
Med hensyn til din tissetrang, er det også en ret normal ting. Der er mange der oplever at skulle tisse under sex. Vi tror det bedste du kan gøre, er lidt som du allerede gør, at få tisset af inden i har sex, og så prøve at stole på at du ikke skal tisse. I kan også prøve nogle forskellige stillinger, hvis du oplever at det særligt er i en speciel stilling du skal tisse. Nogle gange kan det nemlig godt skyldes tryk på blæren eller urinrøret, og så kan det hjælpe at skifte stilling. Du kan også lægge et håndklæde under sig, hvis det kan give dig bedre tryghed, hvis du nu skulle tisse en smule.
Vi håber du kunne bruge svaret til noget.
Ellers er du velkommen til at chatte med os eller ringe på 70 20 22 66
mvh Sexlinien xx21