Spørgsmål:
Hejsa Siden jeg var 13 år, har jeg onaneret med en massagepistol og har altid fået en orgasme af den. Siden da har jeg fået en kæreste, hvor vi har samleje. Jeg er bange for, at jeg har mistet min følelse i klitoris, eller bare generelt dernede, og om jeg kan få den tilbage igen. Jeg bruger stadig min massage pistol jævnligt, men min kæreste ved ikke noget om det. Kan jeg blive tilfredsstillet under sex, selvom jeg har brug en massage pistol i 3 år?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Umiddelbart burde det, at du bruger eller har brugt din massagepistol meget, ikke gøre noget dårligt for dit sexliv med din kæreste. Det er ikke sådan at klitoris kan miste sin følsomhed, men ens hjerne kan godt blive "vant" til en mere kraftfuld stimulans af klitoris, end den man får ved almindelig berøring, og derfor have sværere ved at komme uden vibrationer. Det kan hænge sammen med, at man bliver vant til at komme hurtigt og effektivt og har mindre tålmodighed til at opbygge en orgasme gennem almindelig berøring af klitoris. Det kan nemlig godt være noget, man skal "arbejde" lidt for. Derfor kan du prøve at tage en periode, hvor du bruger din massagepistol lidt mindre og prøver at give noget fokus og nysgerrighed på den sex, du har med din kæreste. Det kan være, i skal undersøge nye måder at have sex på og stimulere dig på.
Alternativt skal du prøve at spørge ham, om han har lyst til at i bruger massagepistolen sammen når i har sex.
Vi håber, at du kunne bruge svaret. Du er meget velkommen til at kontakte os på chat eller telefon 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage mellem klokken 15 og 19.
Mange hilsner,
Sexlinien, xx24