Spørgsmål:
Jeg har lige prøvet anal med min kæreste for første gang. Vi havde snakket et stykke tid om det. Han var jo nysgerrig på det og jeg var faktisk også opsat på det for det lød sjovt og jeg ved jeg har føleser deromme og han har en ret lille pik så jeg var ikke så bange for det. Jeg synes også jeg forberedte mig godt. Jeg havde læst lidt om det og øvet mig i min vejrtrækning og i at slappe af. Jeg havde købt noget creme i Matas og vasket mig omhyggeligt i røven så langt op jeg kunne nå. Det gik også fint. Jeg lå med enden i vejret og det gjorde faktisk ikke ondt ved indføring men gik jo langsomt. Jeg gned mig selv samtidig så jeg kunne komme og det var faktisk en succes. Men da han trak sig ud var der lidt lort på hans pik. Jeg blev jo ked af det og pinlig men han tog det virkelig godt, tror nærmest det ophidsede ham og han sagde det gjorde bestemt ikke noget. Men hvordan kan jeg undgå det? Jeg var på toilet om morgen, vi gjorde det om eftermiddagen. Skriv ikke noget med at jeg skal skylles ud eller tage afføringsmiddel eller sådan noget for det vil jeg ikke. Hvad gør jeg?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål.
Analsex kan være rigtig sjovt, men det kan også kræve en del forberedelse, som du selv beskriver det. Det virker til, at i laver en god forberedelse, og når det føles godt, så gør i det helt rigtigt. Med hensyn til jeres spørgsmål, så er der nogle gode råd, man kan følge, hvis man vil begrænse risikoen for, at der kommer lort under analsex. Man kan prøve at gå på toilettet en times tid før, man skal have sex (så man får tømt tarmene så meget som muligt), og man kan fokusere på sin diæt for at mindske risikoen. Hvis man spiser en mere fiberholdig diæt og undgår mad med meget fedt og olie, så vil ens afføring typisk være mere tæt, så der er mindre sandsynlighed for rester af bæ i tarmene. Noget mad, der kan hjælpe, er mad med meget fiber som gryn, brune ris, æbler og korn, eller man kan tage fibertilskud. Ellers så er lort bare en risiko ved analsex. Det virker til, at din kæreste håndterede det helt fint, så det er nok også en situation, hvor man bare skal være okay med, at der er den risiko og så have nogle viskestykker eller toiletpapir ved hånden.
Hvis i har nogle spørgsmål eller gerne vil have noget uddybet, så skal i altid bare skrive ind igen eller ringe ind på vores telefon på 70 20 22 66.
Ellers må i bare hygge jer og have det godt
Mvh Sexlinien
​xx30