Spørgsmål:
Hej jeg er en dreng på 16 år jeg har et lidt stort problem sys jeg selv… Jeg hsr prøvet med en intimsæbe men jeg sys ik det hjælper det kommer altid tilbage (nakkeost/smegma) Jeg vasker mig vær morgen med intimsæbe og når jeg står op næste dag og tjekker op på det så er der bare kommet nyt tilbage Det ligger i et tyndt lag på pik hovedet og når du så kører en finger stille og rolig over pik hovedet så kan man se det HVORDAN FÅR JEG DET TIL OG STOPPE SYS DET ER PISSE PINLIGT OG VIL IK TIL LÆGEN

Svar:
Hej,
Tak for dit spørgsmål!
Det lyder rigtig irriterende, men også som om du gør hvad du kan i forhold til hygiejne i området. Det er nemlig rigtig vigtigt, det er også vigtigt at sørge for at få tørret og/eller luftet området grundigt, da fugt også kan spille en rolle i produktionen af smegma/nakkeost.
I dit spørgsmål fremgår det ikke hvor længe det har stået på? Om du førhen har snakket med lægen om det?
Det er nemlig helt normalt at man i puberteten kan have tendens til at producere mere smegma, som primært består af dødehudceller og hudolie, men hvis det er noget der bliver ved med at genere, kunne det at søge læge nok alligevel være en god mulighed. Det gode er at læger tit er vant til lidt af hvert og derfor sjældent vil finde det pinligt at behandle. Lægen er desuden den eneste der kan hjælpe dig når det handler specifikt om din krop.
Vi håber svaret her giver mening, du er altid velkommen til at skrive i vores chat eller ringe på 70202266 alle hverdage kl 15-19.
Kh
Sexlinien
Dreng/Mand på _ år