Spørgsmål:
hi my boyfriend tested positiv for klamydia, ive tested myself 2 times at home, and both were negative, one had 95% trust and the other one 98,3% trust. can i trust the hometest?

Svar:
Hey there and thank you for your question.
It's always great to test yourself, but the tests might not be perfect. Sometimes it can take up to one or two weeks before theres enough bacteria to trigger a positive test response, so if you've taken the two tests too early it might not give a certain response. So i'd recommend going to the doctor and having them do a test to be certain. It's unlikely that you have chlamydia, given that you have two negative tests, but it isn't guaranteed so i'd still go to a doctor.
If you have another questions or would like it explained further, then you can always write in again or call in on 70202266
Hugs and kisses  Sexlinien