Spørgsmål:
Jeg har ses meden fyr i et par måneder nu. Jeg har været ude at rejse en del, så på trods af tre måneder hvor vi har kendt hinanden, så har vi kun ses 5 gange. 4/5 gange har været med overnatning og to af gangene med to overnatninger i streg. Vi kommunikere rigtig godt sammen og har virkelig et godt flow. Men… Jeg er 29, han er 33 og han har aldrig haft sex. Derudover har han kun en lille smule erfaring med dating, men ingen viden om onani, lyst, kys, kærtegn mm. Han har aldrig været nysgerrig på det, eller heller opsøgt det. Jeg er personligt et ret sexuelt væsen og ønsker derfor at ‘komme i gang’. Vi er kommet over fasen med kys og kærtegn og jeg har flere gange forsøgt at nærme mig hans pik eller sætte ‘akten’ igang. Men så kilde det, så skal han lige et eller andet, så skal han tjekke klokken osv. så hvad gør jeg. Skal jeg fortsætte tålmodigheden så jeg desværre er ved at løbe tør for. Eller skal jeg ‘tvinge’ ham lidt i gang?

Svar:
Hej der og tusinde tak for dit spørgsmål.
Det kunne godt virke som om at din partner måske er et sted på det aseksuelle sprektrum, eller i hvertfald som om det måske ikke er en interesse de har. Når du siger at i kommunikerer rigtig godt, så kan du spørge lidt mere ind til din partners årsag til ikke at have lyst til sex. Hvis det er en nervøsitet, så kan i eksperimentere med at flytte hans grænser inden for det område han selv føles er sikkert, hvor i begge planlægger det og taler om det på forhånd. Det er ikke en god ide at "tvinge" nogle lidt igang, da det kan skubbe folk ud af deres comfort zone for hurtigt og gøre mere skade end gavn, så prøv at tale om det og forstå hans grænser.
Hvis det er at han bare ikke er et synderligt seksuelt menneske, som hvis han nu er aseksuel/demiseksuel (personer der føler lidt til begrænsede seksualle følelser) så er det måske en situation for jeres forskellige behov for sex desværre bare ikke matcher hinanden og det er måske bedst hvis i finder en måde at håndtere det enten sammen eller hver for jer.
Men det kan være en rigtig god ide at have en direkte og forstående samtale omkring jeres seksuelle behov og bekymringer. Det kan måske hjælpe jer med at finde en fælles forståelse, hvor jeres begges behov kan dækkes.
Mvh Sexlinien
Hvis du har andre spørgsmål, så kan du altid skrive ind i vores brevkasse eller på vores chat eller ringe på 70202266