Spørgsmål:
Hej sexlinien. Jeg har et spørgsmål. Jeg er på ppiller og når mig og min kæreste har sex og han kommer, så er spermen ud over det hele. Det kommer ud af mig og på lagnet og det er ikke særlig fedt. Hvad er meningen at man skal gøre af spermen når man er på ppiller?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Når man har sex uden kondom, er det desværre en 'konsekvens', at spermen ikke på samme måde har et sted det ender - altså i kondomet. Så når dig og din kæreste har sex uden kondom, er det desværre lidt svært at undgå, at spermen kan komme på lagnet, dig og andre steder. Et umiddelbart trick er at have en toiletpapirsrulle stående klar ved sengen, så man hurtigt kan tørre lidt op efter sig bagefter. En anden mulighed er at have sex på et håndklæde, så det ikke på samme måde kommer på lagnet. Derudover er det også vigtigt for dig at huske at gå på toilettet, efter I har haft sex. På den måde kan du både 'komme af med' noget af den sperm der skulle være inde i dig, men også formindske risikoen for at få en urinvejsinfektion.
Men der er desværre ikke ét svar på, hvordan I kan undgå at spermen lander over det hele.
Vi håber du/I kan bruge vores svar. Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at skrive ind til os igen eller gøre brug af vores chat eller telefon (70202266) i hverdage mellem 15-19.
Mvh, Sexlinien
Pige/Kvinde på _ år