Spørgsmål:
Hej Sexlinien. Jeg er en fyr på 23 år, der går og tænker og overvejer at blive prostitueret. Men hvorfor får jeg den tanke og overvejelse, hvad vil familie og venner sige hvis jeg blev det, er det lovligt som en 23 årige mand at have sex og tjene penge på den måde, og er det normalt. Hvad skal jeg gøre. Mvh en fyr på 23 år.

Svar:
Hej med dig, og tusinde tak for dit spørgsmål!
Vi kan ikke præcis fortælle dig hvorfor du får tankerne og overvejelsen om at arbejde som sexarbejder (prostitueret). Vi vil kunne give dig en bedre og mere dybdegående rådgivning hvis du ringer herind. Nummeret og åbningstiderne står nederst her i brevkassesvaret.
Det er vigtigt at sætte sig ind i de konsekvenser det kan have at udføre sexarbejde. Det kræver en helt særlig psyke, og er bestemt ikke for flertallet. For de fleste er det ikke "nemme" penge, som nogen måske kan få et indtryk af. Det er lovligt at sælge sex fra man er 18 år, men det er ikke lovligt at tjene penge på at andre sælger sex.
Kan det være at det med at sælge sex også er en del af en seksuel fantasi? Det er i hvert fald en fantasi en del mennesker går og har. Så måske kan du finde en at udleve den fantasi med? Hvor I kan spille rollerne som sexarbejder og kunde, uden at du reelt set skal sælge sex. Vi har selvfølgelig ingen anelse om det er en fantasi hos dig, men da vi ikke har så mange informationer i din besked, så derfor prøver vi at komme med nogle forslag baseret på
Som sexarbejder vil du højst sandsynligt arbejde som selvstændig, og selv sørge for at indberette din indtægt til skat. Prøv først at sætte dig godt og grundigt ind i hvad det reelt vil sige at have et job som sexarbejder.
Vi håber du kan bruge svaret, men vi vil også anbefale dig at ringe ind til os for en mere uddybende rådgivning. Vores nummer er 70 20 22 66. Vi har åbent mellem kl. 15 og 19.
De bedste hilsener Sexlinien