Spørgsmål:
hej, jeg har snakket med en sexolog fordi jeg troede at jeg tissede når jeg fik orgasmer, og hun sagde det var en sprøjte orgasme, men jeg er stadig i tvivl, for jeg føler godt jeg kan beherske mig og lade være med at "lukke sprøjte orgasmen ud". men det føles som en meget mindre behagelig orgasme. Jeg er bare bange for at det ikke er en sprøjte orgasme, fordi der kommer rigtig meget ud, altså lige så meget som når jeg tisser, men det er ikke en stråle... håber i ved noget om det, vil gerne kunne sige til den person jeg har sex med at det ikke er tis, og er ret presset over at den jeg har sex med skal opleve at der er så vådt bagefter, vil gerne kunne have sex uden at skamme mig, men føler lowkey det er egoistisk og klamt hvis jeg giver mig selv lov til at få en orgasme når det er så vådt. mega fed hjemmeside! hilsen en der er lidt fortvivlet :)

Svar:
Hej med dig og tak for dit gode spørgsmålet
Det du beskriver lyder umiddelbart som om en sprøjteorgasme, men forskningen er ret uenig i hvad væsken der kommer ud ved en sprøjteorgasme består af. Indtil videre tyder det på at en del af væsken er urin, men at den er blandet med skedesekret og væske der minde om sæd (bare uden sædcellerne). Så i forhold til dit spørgsmål, så er der sandsynligvis noget tis i, men det er kun en del af det. Når det er sagt, så er det ikke noget som man skal skamme sig over overhovedet. Vi har mange der skriver herind og spørger om hvordan man får en sprøjteorgasme fordi at de virkelig gerne vil prøve det og mange der gerne vil lære hvordan de kan give deres partner en sprøjteorgasme fordi de synes at det er fedt. Der er i hvert fald rigtig mange der på ingen måde synes at der erklamt, men tværtimod nice Du kan jo evt. fortælle din sexpartner om det i forvejen, så I kan have et håndklæde klar fra start, hvis du føler at det bliver for vådt. Det er i hvert fald overhovedet ikke egoistisk eller klamt at få orgasme på den måde som du nyder mest. Måske hvis du lige siger det først, så behøver du ikke være bekymret for hvad din sexpartner synes eller tænker omkring det :).
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon på 70 20 22 66.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX18
Pige/Kvinde på _ år