Spørgsmål:
Hejsa har skrevet ind med et emne om trusser idag kan ik hjælpe med jeg kan læg alt jeg har gjort bag mig og alt det der for at blive glad og ik føle så stor skam hele tiden der fylder min hverdag

Svar:
Hej med dig,
Du har skrevet ind et par gange med den her problemstilling, og det lyder som om, det er noget, der stadig fylder rigtig meget for dig. Det er jo rigtig ubehageligt at gå rundt og føle sig mega skamfuld hele tiden. Vi tror, at vi ville have nemmere ved at hjælpe dig, hvis du ringede ind, eller skrev på chatten. Der kan det være lidt nemmere at komme ordentligt rundt om problemstillingen og rigtig forstå, hvad det er for nogle tanker og følelser, du går med, og hvordan du bedst kan håndtere dem. Vores telefonnummer er 70 20 22 66, og vi har åbent i hverdage mellem kl. 15-19.
Overordnet set, vil vi dog gerne gøre det klart, at det altså er helt okay at have den lyst. Der er mange, der har noget bestemt, de synes er rigtig frækt, f.eks. trusser eller fødder. Det kalder man en fetish. Men det kan også være, at du synes, det er ekstra spændende, fordi du ikke har haft muligheden for at prøve at have sex med en anden person endnu, hvilket er helt normalt. Når man er 14, og pubertetshormonerne flyver rundt i kroppen, er det ikke unormalt, at man har lyst til at handle på sin liderlighed eller interesse for sex, og at man nogle gange kommer til at gøre ting, som man bagefter fortryder. Det kommer de fleste til at opleve på en eller anden måde. Og selvom det kan skabe nogle ubehagelige følelser, er det også en del af den måde, hvorpå man lærer sine egne grænser at kende – både i forhold til, hvad man godt kan lide seksuelt, men også i forhold til, hvordan man gerne vil behandle andre. Og så husk at det er menneskeligt at fejle. Det bedste, vi kan gøre, er at forsøge at gøre det godt igen, når vi laver en fejl, og så prøve at lære af den, så vi kan minimere risikoen for, at vi laver samme fejl igen.
Mvh. Sexlinien, XX33