Spørgsmål:
Jeg har jordens sødeste kæreste. Vi er lidt intime og jeg har prøvet at give ham bj men jeg har altid holdt den væk fra mig når han skulle komme og så bare lade ham sprøjte ud i rummet. Men han fylder 15 lige om lidt og der kunne jeg godt tænke mig at give ham i fødselsdagsgave at lade ham gøre færdig i munden. Jeg tænker det ville være en rigtig kærlighedsgave og han ville blive vildt lyklig over det tror jeg. Men hvordan vil jeg mon reagerer på det? Hvad består sæd enlig af og hvordan vil det være for mig? Jeg vil jo helst ikke give udtryk for væmmelse eller noget for så blir han jo bare ked af det. Kan jeg håndtere det?

Svar:
Hej,
Tak for dine spørgsmål.
Sæd er et sekret som består af lidt forskelligt, blandt andet fedt, kalk, hormonstof, hvide blodlegemer, afstødte cellerester og aktive sædceller. Du spørger også til hvordan det vil være for dig, det er lidt sværere at definere, fordi det er individuelt hvordan man oplever noget. Det er sødt af dig at ville gøre noget du tænker din kæreste ville kunne lide, men det er vigtigt at du i denne her sammenhæng mærker efter om det også er noget du selv ægte har lyst til.
En måde at forberede dig på kunne være at læse lidt mere på vores emneside om sæd her:
https://www.sexlinien.dk/emneside-drenge-maends-kroppe/saed-sperm
Derudover er kommunikation i forbindelse med sex en rigtig god ide, og kan måske også hjælpe dig til at mærke efter om du har lyst til at få sperm i munden i momentet.
Du er altid velkommen til at skrive på chatten eller ringe til os mellem 15-19 alle hverdage på 70202266.
Kh
Sexlinien