Spørgsmål:
Hejsa, jeg er en pige på 20 år der døjer rigtig med med at være våd i skeden når jeg er sammen med min kæreste, altså fra det første sekund jeg træder ind af døren hos ham kan jeg mærke at det er ved at komme og ligeså snart han har rørt min arm første gang føler jeg mig som et vandfald. jeg vil derfor gerne have tips til hvad jeg kan gøre for at dette ikke sker da jeg syntes det er det mest pinlige, for føler virkelig at det ødelægger stemningen at han ikke engang skal give mig finger/røre min klit, eller slikke før jeg bliver våd. hvad kan jeg gøre?? please help a girl out!!

Svar:
Hej med dig, og tak for dit spørgsmål.
Det, du oplever, er helt normalt. Det er din krops naturlige reaktion på at være seksuelt opstemt i samværet med din kæreste. At blive våd, altså at danne skedesekret, svarer hos mænd til at danne præsperm, og det har flere biologiske funktioner. Hovedsageligt virker det som lubrikation, der nedsætter friktionen under penetrationssex. Hvis ikke der er nok lubrikation, kan man faktisk opleve, at det kan gøre ondt at have sex.
Der er altså ikke noget, du behøver at være bekymret for. Det er først, hvis man har konstant udflåd, der f.eks. kraftigt ændrer tekstur eller lugt, at man bør tage en tur forbi lægen, da det kan være tegn på infektion og lignende.
Derfor er der heller ikke så meget at gøre ved det. Hvis du synes, at det generer, f.eks. i forhold til gennemblødte trusser, kan du evt. anvende trusseindlæg, når I er sammen, eller have nogle ekstra trusser liggende hos ham.
Til gengæld lyder det som om, at I kunne have godt af, at have en snak sammen om det – er det også ham, der oplever det som et problem, eller er det kun dig, fordi du føler det pinligt? Måske han bare synes han bare, at det er frækt, at han kan mærke, at du tænder på ham.
Du er velkommen til at kontakte os igen her, på chatten eller på tlf. nr. 70 20 22 66 på hverdage ml. 15-19.
Mvh. Sexlinien, XX33
Pige/Kvinde på _ år