Spørgsmål:
såå det er mig der spurgte om hvordan man ved om man er intersex/interkøn det er fordi jeg tror jeg er ved at få bryster med en drenge krop for jeg tror selv jeg er intersex/interkøn hvad kan jeg så gøre ved det da i skrev at man måske kunne kontakte en læge?

Svar:
Hej med dig!
Det lyder som om, at du er ved at komme i puberteten. Og så er det faktisk meget normalt som at få noget brystudvikling, selvom man ellers har en drengekrop. Omkring halvdelen af drenge udvikler en smule bryst i puberteten, som også godt kan blive ømt. For de fleste er det væk igen inden for et år.
Hvis der alligevel er noget du gerne vil tale med nogen om, så kan du også snakke med sundhedsplejersken på din skole. Måske der også er en voksen i dit liv, som du kan tale med om din pubertet? Det kan faktisk være meget rart, når der pludselig sker nye ting, og man bliver bekymret. Måske en forælder eller onkel?
Vi har åbent på vores rådgivningslinje til klokken 19, og du er meget velkommen til at chatte eller ringe til os? Så kan vi svare lidt mere konkret på dine spørgsmål.
Man kan ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem klokken 15:00 og 19:00, og man kan også skrive på chat.
Du kan også læse mere om pubertet på vores hjemmeside.
Hilsen Sexlinien
Kilder: Sexlinien.dk og Sundhed.dk
_ år