Spørgsmål:
Hej, jeg kunne godt tænke mig en dildo men er bange for at mine forælder kan se hvad jeg har købt, hvad skal jeg gøre kan ikke snakke med dem om det da det ikke er noget som vi nogle sene har snakke om i vores hus. Jeg har ikke mulighed for at gå i en fysik butik men det er sådan at min far kigger på min konto engang imellem så jeg er bange for at han ser hvad der stå og spørg ind til det

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Vi kan godt se det er en lidt tricky situation du står i. Hvis du har fundet en hjemmeside, som du tænker, du gerne vil købe en dildo fra, så kan du overveje at sende deres kundeservice en mail og spørge om, hvad der vil stå på dit kontoudtog, hvis du køber hos dem. Visse hjemmesider med sexlegetøj og lignende gør det ofte sådan, at man på kvitteringer og kontoudtogter ikke vil kunne se navnet på butikken, så det hele fremstår mere anonymt. Alternativt, hvis du har nogle venner, som du kan snakke om sådanne ting med, så kan du også overveje at spørge en af dem, om de vil købe den for dig, og så kan du bare sende pengene til dem.
Hvis intet af det er muligt, så virker det desværre til at være svært at skulle skjule det fra dine forældre. Du kan jo overveje, om du kunne have lyst til at snakke med dine forældre om det. Det behøves ikke nødvendigvis være en samtale om, at du gerne vil købe en dildo, men måske nærmere en samtale om, at du er kommet i en alder, hvor seksuelle lyster melder sig. Selvom det ikke har været noget, I har snakket om tidligere, kan det være rart at vide, at hvis man skulle være i tvivl eller bekymret om noget, selv sex og seksuelle lyster, så kan man snakke med sine forældre om det. Hvis du ikke har lyst til at snakke med dine forældre om lige præcis dét, kan det også være en samtale om dit privatliv, og at du synes det er grænseoverskridende, at de tjekker dit kontoudtog.
Vi håber det gav dig et nogenlunde svar på dit spørgsmål. Hvis du har lyst til at drøfte måder, hvorpå du kan snakke med dine forældre om det eller andre dilemmaer/spørgsmål, så er du velkommen til at gøre brug af vores chat eller telefon (70202266) i hverdage fra 15-19.
Mvh, Sexlinien