Spørgsmål:
Jeg har lige haft fødselsdag 47. Min mand og jeg har kendt hinanden i 30 år og vi har et ok sex liv, ikke så ofte, da vi snedker ret forskudt af hinanden, men det bliver i weekenderne. Jeg synes vores sex liv er godt og jeg får ret ofte organisme, og han er god til det. Han har altid været. Vildt med at jeg skulle klæde mig ud(rollespil) og det er jeg slet ikke til. Til min overraskelse så havde han købt 3 små dildoer, sort, håndjern, reb, stor vibrator dildo også en stor “gynge” som jeg kunne hænge i… legetøjet var ok og vil gerne expermenterer, men gyngen har virkeligt chokeret mig og synes slet ikke det var en god gave og kan slet ikke se mig selv hænge der, tværtimod så vil jeg føle det total pinligt. Han har overtrådt en grænse uden at involvere mig i hans fantasi og jeg er mega frustreret. Hvordan skal jeg håndtere dette? Håber i kan guide mig lidt!

Svar:
Hej med dig. Mange tak for dit spørgsmål.
Vi kan godt forstå, hvis din mands indkøb har chokeret dig. Hvor er det godt, at du mærker efter, hvor din grænse går. Bliv endelig ved med det. Og hvor lyder det dejligt, at I generelt har et fint sexliv.
Først og fremmest får vi lyst til at bekræfte dig i, at du selvfølgelig ikke skal gøre noget, som du ikke har lyst til. Du spørger, hvordan du skal håndtere situationen. Vi bliver nysgerrige på, om I har snakket sammen om det? Det kan være en god måde, at forstå hinanden bedre på. Så kan du også forklare ham, at du syntes, at det er grænseoverskridende – og at han en anden gang skal informere dig, inden han køber fælles sexlegetøj. Med ærlighed kommer man som regel længst. Selvom det kan føltes akavet eller sårbart at skulle have sådan en snak, så kommer man ofte tættere på hinanden efterfølgende. Der er nemlig hverken noget i vejen med at ville bruge den form for sexlegetøj og lave rollespil, eller ikke at ville det. Det kan være, at I sammen kan finde på en løsning, hvor han kan udleve nogle af sine fantasier, uden at det skal være grænseoverskridende for dig.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Du er velkommen til at skriver herind på chatten eller ringe på telefon 70 20 22 81. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Venlig hilsen
Sexlinien, XX131