Spørgsmål:
Hej Sexlinien. Jeg er en ung mand i 20,erne som gerne vil mødes med en kvinde i 50,erne. Er det normalt og hvordan kan man fortælle det til ens familie og venner. Og hvad hvis familien og vennerne siger at de ikke synes at det er en god ide. Mvh fyr i 20,erne.

Svar:
Hej og tusinde tak for din henvendelse!
Ja, du er bestemt ikke den eneste unge mand, der er tiltrukket af kvinder i en mere moden alder, det er der masser af unge mænd der er. Nogle er udelukkende seksuelt tiltrukket af mere modne kvinder, mens andre måske ikke synes de har noget tilfælles med dem på deres egen alder, og derfor også nemmere får romantiske følelser for personer der er mange år ældre.
Om du vælger at gøre noget ved det eller ej, er helt op til dig, da din seksualitet er din egen, så måske behøves du ikke at inddrage din familie eller venner, medmindre du måske bliver forelsket, og ønsker noget seriøst. Vi kan dog også sagtens forstå hvis du har lyst til at dele dine tanker med din omgangskreds, og måske ville føle dig mere tilpas i dine valg, hvis du kan mærke at de rummer dig. Det betyder jo trods alt noget for de fleste af os, at vores nærmeste holder af os for dem vi er. Vi kan ikke vide hvor fortrolig du generelt er med dine venner og familie, så derfor har vi måske heller ikke så mange konrekte råd at give til hvordan du kan fortælle dem det, hvis du ønsker at dele det. Generelt set, kan det dog ofte hjælpe hvis man inden man skal sige noget, hvor man kan frygte modtagelsen, selv sætter ord på, at det er svært for en at dele, fordi man netop er bange for at det bliver taget dårligt imod.
Måske skal du bare tage ét skridt ad gangen, i stedet for at gennemtænke hele den potentielle situation inden. Mange ting vil nemlig give sig helt af sig selv. Kunne det være rart for dig med et mere uddybende svar, så er du meget velkommen til at ringe til os, eller fange os på chatten. Vi har åbent på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores telefonnummer er 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien.