Spørgsmål:
Min kæreste kommer simpelthen alt, alt for tidligt. Det har han altid gjort og det har fået mig til at miste lysten fuldstændig til sex. Han er ikke til at snakke med, han kan ikke snakke om det og jeg synes at jeg har prøvet alt. Vi har forsøgt med sexlegetøj, jeg har prøvet at onanere på ham, vente lidt og prøve igen men der kommer ingen rejsning. Hver evig eneste gang vi har sex og han er oppe i mig, går der max 1-2 minutter og så kommer han. Jeg drømmer om sex med tidligere kærester, for jeg savner det så meget. Vi har været sammen i 8 år og nu er det ved at være for meget. I starten gik det ham på og sagde den berømte sætning "Det er okay" for jeg ville ikke have at han var presset, nu er det bare sådan det er. Han giver mig kun med fingerne, intet andet er muligt. Jeg ornaner selv tit, også efter samleje, når han har forladt rummet men det er bare nok nu! Hvad kan vi gøre for at han holder længere? Alt det med knibeøvelser og ind, ud og vent, det VIL han simpelthen ikke. Jeg er meget, meget ked af det og desperat nu! Jeg har altid været ham tro, jeg kunne aldrig finde på andet men vi har alvorligt brug for råd. Kærlige hilsner fra den desperate.

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Det er nemlig metoder som start-stop-teknikken, man kan bruge til at øve sig i at holde længere. Hvad man kan gøre for at holde udløsningen tilbage, kan du og din kæreste læse mere om her. Har du spurgt din kæreste, hvorfor han ikke vil give det en chance? Det kan være en god idé at tale sammen om, at du ikke føler dig tilfredsstillet i jeres sexliv. Måske du kan tænke over, hvordan du kunne blive mere tilfredsstillet? Ville det f.eks. være, hvis han gav dig oralsex efter han selv var kommet - eller hvis I havde en periode, hvor I ikke havde penetrationssex, men finger- og oralsex? Det kan også være, at I kan tage sammen til sexolog og blive klogere på hinandens lyster og grænser herigennem. Det kan for mange være en rigtig god vej ind i at udforske sex med hinanden på nye måder.
Hvis din kæreste ikke er interesseret i at udforske jeres sex sammen - eller hvis han ikke er nysgerrig på dine lyster - så kan du overveje, om et åbent forhold er noget for dig? På den måde kan det give jer begge to mulighed for at have sex med andre. Hvis du kunne se dig selv i det, kan du jo snakke med din kæreste om, hvordan det ville være for ham. Du kan samtidig fortælle ham hvilke overvejelser om jeres sexliv, der ligger til grund for det.
Vi håber at svaret her er en hjælp for dig. Ellers kan du skrive ind igen. Du kan også chatte med os eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem kl. 15-19. XX105