Spørgsmål:
Hejsa. Mig og min kæreste har problemer i vores sex liv. Pga personlige grunde kan hun ikke lave oral sex osv, så derfor holder vi os til sex. Men vi har nogle problemmer vi godt kunne bruge noget hjælp med 1. Det tager mig rigtigt lang tid at ejakulere i sengen, er der en måde at blive hurtigere på? 2. Hun siger mine bevægelser ikke er alt for godt, hvordan forbedre jeg mine bevægelse så det bliver bedre for hende 3. Jeg har ofte problemmer med at finde huldet i kussen, og få sat min penis derind 4. Det gør også ondt på hende. Vi kan ikke regne ud hvorfor, eller hvordan vi fixer det 5. Der har også været nogle problemer her på det seneste, med at jeg ikke kan blive hård nok til penetrering 6. Til sidst har vi et problem med at min penis lugter. Jeg kan ikke selv lugte det, men min kæreste har en formidabel lugtesans, og det forstyre hende ofte. Hvordan får jeg den til at lugte bedre?

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Vi svarer på dine spørgsmål nedenfor.
1. Lang tid om at ejakulere.
Der kan være flere grunde til, at din udløsning lader vente på sig. En af årsagerne kan være, at du har hyppig sex eller onanerer ofte. Hvis du kan genkende dette, kan det være en god ide, at du holder nogle længere pauser mellem sex og onani med udløsning, så kroppen har tid til at lade op.
Derudover er der ingen, der siger, at man skal have udløsning hver gang man har sex. Måske kan du øve dig i at flytte fokus fra din udløsning til alle de andre dejlige ting, du oplever under sex? Kroppen kan godt blive lidt præstationsangst, hvis man forsøger at tvinge udløsningen frem med tankens kraft. Derfor kan det være en god ide at tage lidt fri fra tanken om, at sex og/eller onani nødvendigvis må ende i en udløsning, og blot nyde det mens det står på.
2. Bedre bevægelser.
Det er forskellige hvordan man godt kan lide at have sex. Din kæreste er god til at sige, at det I gør sammen, ikke er det bedste for hende. I må i fællesskab prøve nogle forskellige stillinger, rytmer og bevægelser af, for at finde ud af hvad der passer bedst til jer. I kan f.eks. at tage udgangspunkt i, hvad din kæreste godt kan lide, når hun onanerer. I kan også forsøge at se porno sammen eller dele fantasier, for at få en bedre forståelse for hinandens lyst.
3. Problemer med at finde skeden. Det er almindeligt at man nogle gange må mærke sig frem for at komme op i skeden. Din kæreste kan prøve tage fat om din pik og føre den derind.
4. Det gør også ondt på hende. Her har vi brug for flere informationer for at kunne hjælpe. Der kan være forskellige årsager til, at sex gør ondt. Vi anbefaler at din kæreste kontakter os eller egen læge for at forstå hvor smerterne kommer fra og behandle dem.
5. Pikken ikke hård nok til penetration: Det er forskelligt hvor hård pikken bliver fra gang til gang. Hvis du tænker meget over de ting der ikke fungerer optimalt i jeres sexliv, kan det godt være en stressfaktor for dig, som kan have påvirket din piks hårdhed den seneste tid. Et råd er at forsøge at gøre noget andet; røre, nusse, kysse, for at få fokus lidt væk fra pikken.
6. Penis lugter.
Hvis en penis lugter grimt og ”fiskeagtigt” kan det være et tegn på en kønssygdom, og i så fald anbefaler vi dig at søge læge. Når det så er sagt, så har kroppen forskellige lugte, og en penis har også en lugt, som kan være helt normalt. Man kan søge for at vaske sin penis dagligt og huske at rense bag forhuden med vand og eventuelt lidt intimsæbe som man skyller væk igen. Det er vigtigt at du ikke bruger almindelig sæbe, da det ikke passer til kønsorganerne.
Fælles for de udfordringer du beskriver er, at det lyder som om I har nogle forventninger til sex, som f.eks. kan stamme fra porno eller medierne. Sex er nogle gange klodset og der kan være brug for at man hjælper og guider hinanden mens man er i gang. Det er altid en god ide at tale sammen, både før, under og efter sex og at acceptere de gnidninger der nu en gang følger med, når man skal have to kroppe til at arbejde sammen.
Vi håber meget at du har fået svar på dine spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66 alle hverdage fra 15.00-19.00.
Med venlig hilsen
Sexlinjen