Spørgsmål:
Hej. Efter jeg begyndte at have sex, har min forhud udstrukket sig. Normalt skulle jeg selv trække den tilbage i erekt tilstand for at kunne vaske hovedet. Eftersom jeg har haft sex er forhuden naturligt bagved hovede både erekt og slap. Det strammer ikke, og mit hovede er ved at vende sig til sårbarheden. er det normalt, som ikke omskåret at forhuden ikke dækker hovedet også i slap tilstand?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål.
Ideelt set skal man gerne kunne trække ens forhud tilbage igen, efter at have haft sex. Det tyder godt at det ikke spænder, da der kan være risiko for, at den tilbagetrukne forhud kan afklemme blodforsyningen til penishovedet.
Hvis du kan, må du gerne prøve at trække forhuden tilbage igen, så den kan dække dit penishoved undgå risikoen for at afsnøre blodet til penishovedet. Det kan hjælpe hvis du væder forhuden og penishovedet med lidt vand, eller eventuelt spyt, men hvis det ikke hjælper kan det være en rigtig god ide at opsøge din egen læge og hvis det virker alvorligt, som hvis det begynder at gøre ondt bliver misfarvet eller hævet så tag på skadestuen.
Hvis du har nogle spørgsmål eller gerne vil have noget uddybet, må du meget gerne ringe ind på 70202266 eller eventuelt skrive ind på vores chat.
Mvh sexlinien
Dreng/Mand på _ år