Spørgsmål:
Hej jeg ved ikke om det er voldtægter men det er der nogen der siger det er og jeg ved ik hvad jeg skal gøre så det der skete var min ex kæreste ville have jeg smuttede hans pik og jeg sagde nej flere gange og han endte med at logge han underkroppe på mit hoved og putte hans pik ind i munden på mig selv om jeg sagde nej og skubbede ham væk og begyndte og græde jeg var 14 hvor han var 15 og sidste gang er ca 3 måneder siden og jeg ved ik hvad jeg skal gøre

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgmsål.
Hvor er det godt at du skriver til os.
Det lyder som en meget ubehagelig og grænseoverskridende situation. Det er aldrig i orden at tvinge andre til at have sex på nogen måde, heller ikke oralsex.
Det er helt normalt at tvivle på det der er sket. Det kan være svært selv at bedømme hvad der er sket, men den situation du beskriver er ulovlig.
Det vigtigeste at gøre når man har været udsat for det du har, det er at snakke med nogen om det.
Det vil være rigtig godt at fortælle det til en af dine forældre, eller en anden voksen du stoler på.
Sammen skal i til en start ringe til din læge, som kan hjælpe dig med hvordan du kan få det bedre, og hvad du/i kan gøre.
Det kan godt føles svært at skulle sige det højt, men du er allerede rigtig godt på vej.
Det du kan gøre er f. eks. at vise din far/mor, eller en anden voksen, det her svar, og så kan det være jeres samtalestarter.
Du kan også ringe til din læge selv, men det er bedst at du har en voksen med der kan være der for dig.
Du/I kan også søge hjælp gennem "Center for seksuelle overgreb", de har flere forskellige afdelinger, alt efter hvor i landet du/I bor:
København - Center for seksuelle overgreb
Århus - Center for voldtægtsofre
Odense - Center for voldtægtsofre
Aalborg - Center for voldtægtsofre
Hillerød - Klinik for Seksuelle Overgreb
Holbæk - Center for voldtægtsofre
Nykøbing Falster - Center for voldtægtofre
Herning - Center for voldtægtsofre
Kolding - Center for voldtægtsofre
Du/I kan også søge hjælp og få mere viden gennem "Center for Voldtægtsofre" her: Center for voldtægtsofre
Det vigtigeste for dig/jer lige nu er:
1) Snak med en voksen du stoler på
2) Ring til din læge
​3) Overvej at kontakte politiet
Du er ikke alene om at have oplevet det her, og der er massere hjælp at hente. Hvis du har lyst til at ringe, så vil vi meget gerne snakke med dig og hjælpe dig så godt vi kan. Du kan også skrive til os på vores chat.
De bedste hilsner,
Sexlinien