Spørgsmål:
Er en voksen transkønnet der for tredie gang har været udsat men politiet tror mig ikke de mener det min påklædning og den jeg er der er årsagen

Svar:
Hej og tusinde tak for din besked.
Først og fremmest, vil vi gerne vise vores sympati og medfølelse, hvor er det frygteligt at du er blevet udsat for overfald. Politiet skal tage din henvendelse seriøst, og det kan aldrig være din påklædning, der er skyld i at du bliver overfaldet. Det er det, der kaldes victim-blaming, altså at man giver offeret skylden, for den oplevelse de har været udsat for. Vi vedhæfter her et link, hvor du kan se dine muligheder for at klage over politiet: her
Har du mon talt med nogen om de oplevelser du har været ude for? Enten en nær person, eller en professionel?
Vi får ikke så mange oplysninger i din henvendelse, og vi er også lidt i tvivl om hvad du godt kunne tænke dig vores hjælp til. Derfor er du meget velkommen til at skrive til os igen, med lidt flere detaljer og evt. spørgsmål. Måske kan det også være rart for dig at ringe? Vi har åbent for telefonen på alle hverdage ml. 15 og 19. På nr: 70 20 22 66. Ellers kan vi også anbefale LGBT+ Danmarks rådgivning, de kan nok vejlede lidt bedre omkring det juridiske. Du finder deres rådgivningsmuligheder  her
Bedste hilsner Sexlinien