Spørgsmål:
Hvordan mister man sin seksualdrift? Jeg er træt af at have en seksualdrift, da den blot får mig til at spilde tid på ting som onani, og fordi jeg ikke kan score kvinder længere. Hvordan bliver jeg fri fra min lyst til at have sex, så jeg kan få et frit liv?

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål.
Det lyder som nogle svære tanker og følelser at gå med. Vi kender ikke til noget middel eller nogen løsning til at miste sin seksualdrift. Og det er heller ikke sundt at gå rundt og undertrykke sine følelser. Det man kan gøre er at forsøge at lade være med at reagere på sin sexlyst og forsøge at få nogle vaner der passer ens hverdag bedre. Det kunne være, at det kunne hjælpe på den her følelse med ikke at føle sig fri? Hvis du onanerede på tidspunkter der passede ind i din hverdag og som ikke afholdt dig fra at gøre andre ting?
Det lyder som om at dé ting som du forbinder din seksualdrift med er frustrerende. Altså at ”spilde tid” på at onanere og at du ikke scorer kvinder. Det kan være super frustrerende at blive mindet om at man ikke har det sexliv man gerne vil have hver gang man kan mærke sin sexlyst. Hvis ens trang til at onanere hele tiden bliver forbundet med en følelse af ikke at være god nok. Så bliver det heller ikke sjovt eller rart at onanere, hvilket det jo helst skal være.
Hvis de her tanker fylder meget for dig kan det være, at det ville give mening at få hjælp af nogen udefra? Det kunne for eksempel være en terapeut? Ellers så er du altid velkommen til at skrive ind igen på chatten eller at ringe på 70 20 22 66 i hverdage kl. 15-19.
De bedste hilsener,
Sexlinien XX17