Spørgsmål:
Hej. Jeg er en kvinde på snart 30 år. I mange år har jeg aldrig haft en kæreste, hvilket også gør jeg heller ikke har haft sex, men nu har jeg endelig fundet en sød fyr. Men jeg er lidt nervøs/bange, fordi når vi har sex, vil han gerne have at vi laver cowgirl stillingen, men jeg føler bare ikke jeg kan finde ud af det, jeg synes den virker svær, og det gør mig ret nervøs/bange, men også bange for om han måske kunne finde på at vælge mig fra pga det.

Svar:
Kære dig.
Mange tak for dit spørgsmål.
Først og fremmest stort tillykke med at du har fundet kærligheden! :) Det må være enormt spændende og glædesfuldt og sikkert også rigtig skræmmende på samme tid.
Cowgirl stillingen, kan være en stilling, der for mange kan være lidt intimiderende af flere grunde. Først og fremmest fordi den ofte kræver lidt øvelse og tilvending, før den fungerer – hvilket er helt og aldeles normalt. Det kan også handle om, at man kan føle sig lidt til skue. Både i forhold til sin krop, men også det med at skulle gøre det ”rigtigt” for den anden, samtidig med at de kigger på.
Uanset hvad skal du vide, at det er helt normalt at den stilling, kan være en af dem der lige kræver lidt arbejde før det bliver helt godt og nydelsesfuldt. Der er mange bolde i spil når man både skal lære at bevæge sig på en ny måde, og samtidig holde penis i underlivet  – samtidig med at det også skal føles rart. Af den grund, er der heller ikke én rigtig måde at gøre det på. Cowgirl stillingen kan variere meget i forhold til hvad der føles rart. Nogen bevæger sig feks. mest op og ned, mens det for andre føles rarest at man nærmere glider frem og tilbage oven på den anden. Dette oplever mange samtidig kan stimulere klitoris, hvilket betyder nydelse for dig. Nogen kan også bedst lide at lave stillingen bagfra. Mulighederne er mange.
Sex er kejtet, kikset og eksperimenterede uanset om man er ny i sex, eller garvet. Det der gør sex sjovt, er at man tør prøve sig frem og lege med det. Du er i gang med at lære en masse om, hvad der er fedt for dig, så hvis du kan, så prøv at nyd processen, som det er, og så grin lidt af det. I stedet for at bekymre dig så meget over, om du er god nok. Det er du helt sikkert.
Et råd herfra vil være at turde italesætte din usikkerhed over for din kæreste, så han kan spille en positiv rolle i din udvikling. Hvis han er en sød fyr, som det jo lyder til at han er, så overvejer han nok ikke at gå fra dig, fordi du føler dig udfordret af en sexstilling, men er derimod interesseret i, at i to sammen, skal få det til at fungere.
Vi håber, at du kunne bruge svaret. Hvis du har brug for at tale mere, er du meget velkommen til at kontakte os på chat eller telefon 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage mellem klokken 15 og 19.
Mange kærlige hilsner
Sexlinien, xx136