Spørgsmål:
Hejsa jeg har på det seneste 2 år lidt mere virkelig begyndt at se porno især med undertøj og virkelig syntes der var intradant jeg var ude ved min fætter og kærste på det tidspunkt og gik på toilet og så i vasketøjskurven der lå nogle trusser og kom i tanke om det jeg havde set og ville prøve det så det gjorde jeg med de ting jeg havde set onanere og husker også noget med jer sperme på dem og til flere gang med forskellige par tænker på om min fætters kærste måske på et tidspunkt måske har taget dem på og brugt de andre også og hvis der stadig var lidt sæd på måske jeg kunne have gjort hende gravid med mit sperm i hendes skede vi havde ik sex eller nogen sekseul form bare mig på badeværelset alene og efter jeg var færdig lagde jeg dem væk f.eks. steder de ikke ville kigge og da jeg var færdig lagde jeg dem dybt ned i vasketøjs kurven igen er så bange for det barn vi alle elsker og mener er deres min fætters og kærstes men måske mit er bange for det mig der har gjort hende gravid barnet hedder [navn slettet af Sexlinien] og er 1.7 år gammel altså. Han ligner sin far og har generende osv men kom til at tænke over det og blev sygt skræmt af tanken og ked af det om jeg har gjort hende gravid og hvodan der ikke ville ødelægge familien osv jeg har virkelig brugt for hjælp til at få svar har spurgt ChatGPT om det om den siger der lav mulighed men alligevel bliver jeg ved med at overtænke har snakker med mkn far om det og siger jeg slet ik skal bekrume mig men alligevel tvivler jeg utroligt meget og bliver meget stille og vil bare gerne have jeres svar fordi I ved det mvh dreng der utrolig nervøs

Svar:
Hej og tak for din henvendelse
Vi vil starte med at give din far helt ret. Hvis du har onaneret i trusserne – og der er kommet sæd på – og du så bagefter har lagt dem i vasketøjskurven, så er der ikke nogen chance for, at det kan have ført til, at din fætters kæreste er blevet gravid. Med al sandsynlighed er trusserne blevet vasket, og så er sædcellerne døde. Så rent objektivt er der ikke nogen grund til bekymring.
Det ændrer selvfølgelig ikke på, at bekymringen og overtænkningen stadig føles ægte og voldsom for dig. Vi kommer til at tænke på, om overtænkning også er et problem for dig i andre sammenhænge? Eller om det kun er i forhold til den her bekymring med trusserne? Hvis du oplever, at overtænkning fylder i forhold til mange ting, og at det er en stor belastning for dig, kunne det måske være en mulighed for dig at få hjælp hos en psykolog. I nogle kommuner er det muligt for unge at komme gratis til psykolog. Og ellers er det en mulighed gennem henvisning fra ens læge. Det er godt at høre, at du kan tale med din far om bekymringerne. Måske han også kan hjælpe med dette?
Hvis du oplever, at overtænkningen egentlig kun har fyldt i forhold til episoden med din fætters kærestes trusser, så kan det tyde på, at der er noget særligt ved den situation, som har påvirket dig. Vi tænker, at du måske mærker en form for skam ved at have onaneret i trusserne i hemmelighed og uden at have fået lov. Måske er det noget du kan genkende? Hvis der er noget, man fortryder at have gjort, kan man sommetider få en masse tanker om, hvilke konsekvenser handlingen kan have. Og nogle gange kan tankerne blive helt katastrofeagtige og ude af proportioner. I sådanne nogle tilfælde er det tit en følelse af skam, der gør, at man bliver ved med at tænke over det. Det er selvfølgelig ikke i orden at onanere i nogens trusser uden at have fået lov til det. Det skal man ikke gøre. Men nu hvor det er sket, og der efterhånden er gået nogle år, tænker vi, at det måske kunne være godt for dig at prøve at tilgive dig selv for at have gjort det. Alle mennesker begår fejl og kommer til at gøre ting, som man senere fortryder. Det vigtigste er at man lærer af sine fejl og undgår at gentage dem. Så er det også okay, at man tilgiver sig selv for det.
Som sagt mener vi ikke, at der er nogen grund til at frygte, at du kan have gjort din fætters kæreste gravid. Vi håber at svaret her også kan være en hjælp til, at du kan komme til at give slip på den frygt. Hvis du har brug for mere rådgivning, er du altid velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage fra 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx140