Spørgsmål:
hej er en 17 årig dreng og er glad for piger,men ser jævnligt video med mænd,som spiller pik og sprøjter, jeg syntes det er frækt at se en pik sprøjte, men er kun til piger,

Svar:
Hej
Tusind tak for din henvendelse!
Ud fra dit spørgsmål lyder det som om, du er blevet i tvivl om, hvad det kan betyde, at du tænder på at se mænd onanere i porno, når du samtidig oplever, at du i dit eget liv primært tænder på kvinder.
Det er helt almindeligt både at være nysgerrig og til tider forvirret over, hvad ens fantasier især når det handler om porno egentlig betyder, hvis det ikke umiddelbart passer med, hvordan du ellers ser din seksualitet.
Det er svært for os at sige præcist, hvad det er ved de videoer, der tænder dig. Det er måske også noget, du kan have glæde af at tænke videre over selv, fordi det kan være en god måde at blive klogere på din egen seksualitet på.
Det er samtidig vigtigt for os at skrive, at mange oplever, at det, de tænder på i porno, ikke nødvendigvis er det samme som det, de har lyst til at udleve i virkeligheden. Porno kan for mange fungere som en fantasiverden, hvor det, der tænder en, ikke nødvendigvis hænger sammen med, hvem man i virkeligheden er tiltrukket af eller har lyst til at være sammen med.
Når du skriver, at det især er mænd, der onanerer, du synes er spændende at se, betyder det derfor ikke nødvendigvis, at det er mændene i sig selv, der tænder dig. Nogle bliver for eksempel fascineret af selve pikken, af en erektion eller af at se et andet menneske være seksuelt ophidset. Det behøver altså ikke sige noget om, at du er tiltrukket af mænd.
Samtidig kan oplevelsen også give anledning til nysgerrighed på, om du måske også kan være tiltrukket af mænd. At være tiltrukket handler ikke kun om porno, men også om hvem man i virkeligheden har lyst til at være tæt på både seksuelt og romantisk. Seksualitet er meget individuel og kan opleves forskelligt fra person til person, og for nogle udvikler den sig også over tid.
Måske kan du prøve at være lidt mindre optaget af, hvad din porno betyder, og i stedet lægge mærke til, hvordan du har det, når du ser det, eller hvem du fantaserer om, når du ikke ser porno, og hvem du kunne have lyst til at være sammen med i virkeligheden. Det kan ofte sige mere om ens seksualitet end det, man ser i porno.
Uanset hvad du finder frem til, er der ikke noget forkert i det, du oplever eller tænder på. Det siger heller ikke noget om, at du er noget bestemt, bare fordi du er nysgerrig og undersøger din egen seksualitet.
Du er også velkommen til at skrive til os over chat, eller ringe til os på 70202266. Begge dele kan du gøre i tidsrummet 15:00-19:00 alle hverdage.
Mvh Sexlinien