Spørgsmål:
Kære brevkasse. Jeg har en god relation til min roomie på 22 og vi har boet sammen nu i 2 år. Jeg er tiltrukket af hende og jeg ville gerne spørge hende om hun kunne have lyst til at have sex med mig i ny og næ. Det skal også siges at vi begge har et meget aktivt sexliv. Jeg er selv meget aktiv i det unge BDSM miljø og hun er i åbent forhold med en partner og tog det i en firkant med ham og et andet par for nylig, uden planlægning tidligere. Jeg kan sagtens acceptere et nej fra hende til tilbuddet, da hun blot skulle have tilbuddet til at have sex med mig. Jeg ville bare gerne spørge hende på en meget diskret og fredelig måde så det ikke virker creepy eller pressende. Vi snakker begge meget åbent om sex, så der er lejlighed til at det kunne bringes på banen. Mit spørgsmål er om i kan komme med et forslag om hvordan jeg kan få spurgt hende meget casual og diskret om hun kunne have lyst til at have sex med mig? Tak på forhånd

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål.
Først og fremmest dejligt, at du har en god og åben relation til din roomie. Og dejligt at i udforsker jeres sexliv hver især.
Hvis du og din roomie vil have sex med hinanden, så er der jo heller intet problem i det.
Det kan dog godt blive problematisk, hvis man indleder en seksuel relation til sin roomie. Der kan jo så pludselig bliver en seksuel situation i ens eget hjem, hvor man nogle gange bare har lyst til at det ikke skal være sexet overhovedet. Så det kan uden tvivl komme til at ændre jeres roomieskab, hvis i indleder en seksuel relation.
Det nemme ved at have en bolleven der hjemme, kan også ende med at gøre det bøvlet. Fordi ens bolleven lige pludselig er der hjemme, når man måske ikke har lyst til at de skal være det. Måske vil det ikke være sådan, det ved du og i jo bedst selv. Det er bare en overvejelse vi i hvert fald synes er relevant.
Det handler måske derfor om, om i ville kunne finde ud af at bo sammen, hvis hun nu ikke har lyst. Måske ville det være hårdere at få et nej, end du lige tror, eller også kan det være at bevidstheden om, at du gerne vil mere er svær for hende at være i.
Hvis du bare vil have en casual seksuel relation til hende, tænker vi derfor lidt over om det er værd at sætte jeres roomieskab på spil over. Når i nu i forvejen har et godt og aktivt sexliv hver især, er det så nødvendigt at spørge hende?
Igen er det blot overvejelser som vi synes du skal have med. Du kender jeres liv og situation meget bedre end vi gør.
Vi kan desværre ikke foreslå præcis hvordan du kunne spørge hende, da vi jo ikke kender jer eller jeres dynamik. Men det lyder som om at du har rig mulighed for at bringe det op, hvis i nu sidder og snakker om erfaringer, partnere eller ting i måske gerne begge to vil prøve, eller synes er fedt i forvejen. Så kunne man jo godt foreslå det i den sammenhæng.
Vi håber at du kunne bruge svaret til noget. Og rigtig meget held og lykke uanset hvad du ender med at gøre.
Du er altid velkommen til at skrive eller ringe herind på 70 20 22 66. Så kan vi få lidt flere nuancer på, og måske rådgive dig endnu bedre.
Mvh Sexlinien.