Spørgsmål:
Hej. Jeg er en ung man på 23 år, der efter længere tids overdreven porno-misbrug, Har jeg udviklet nogle beskidte lyster der slet ikke er sundt på den længere bane. Vi snakker incest lyster, zoofili lyster, også er jeg også begyndt og se mere interesseret på mindre årige. Jeg ved snart ikke har gået til diverse psykologer med intet af det virker, og er sku bange for den ene ting tager den anden, og jeg får gjort noget der kan skade mig voldsomt.

Svar:
Hej med dig.
Det lyder hårdt det du oplever. At du føler at du sidder fast og har prøvet at søge psykologhjælp og at det ikke hjalp. Det lyder også rigtigt frustrerende, at du føler, at du er på vej ud på et sidespor hvor det kan blive skadeligt.
Men det lyder også som om, at du er bevidst om, at dit forbrug er usundt. Det lyder også som om, at du gerne vil gøre noget ved det og er motiveret til at prøve at stoppe eller mindske dit forbrug. Det er en styrke.
Det er svært for os helt konkret at vide hvordan din situation ser ud, hvilke slags psykologer du har prøvet og hvilke ting du generelt har gjort for at prøve at stoppe/mindske dit porno-misbrug. Så du må se bort fra de forslag vi kommer med, hvis det er noget du allerede har prøvet.
Du kan prøve at gå til din egen læge, og derved prøve at blive henvist til et behandlingsforløb i psykiatrien.
Du nævner at du ser interesseret på mindreårig. Har du også seksuelle tanker og fantasier om dem? Hvis ja, er det vigtigt at du får den rette hjælp. Det er også vigtigt at du ved, at det er ulovligt at handle på disse tanker. Der er et rådgivningssted som hedder ’BrydCirklen’. Det er et anonymt telefonrådgivnings- og chatrådgivningstilbud. Deres hjemmeside finder du her https://www.psykiatri-regionh.dk/bryd-cirklen/Sider/default.aspx
Vi vil rigtigt gerne hjælpe dig mere, men det er svært at helt konkret vide hvad du ønsker rådgivning til. Vil du gerne have nogen at snakke med de her ting om som fylder, eller vil du have os til at hjælpe dig med at undersøge, hvilke muligheder som der er for hjælp eller behandling?
Du er velkommen til at sende et opfølgende brevkasse-spørgsmål. Du kan også ringe eller skrive ind, og på den kan vi indgå i en dialog og finde ud af, hvad du ønsker vores rådgivning til. Du kan ringe på 70 20 22 66. Du kan også chatte med os gennem linket her: https://www.sexlinien.dk/chat
Med venlig hilsen
Sexlinien xx25