Spørgsmål:
Hej, jeg skammer mig meget over hvad jeg tænder på og tør ikke sige det til min kæreste fordi jeg syntes det er en meget underlig fantasi jeg kan have. Det tænder mig meget at tænke på mig selv sidde i kørestol og tænke på andres blikke på mig i den sårbare position. Jeg aner ikke hvor lige netop dette tænder mig, men det gør det, og jeg ved ikke rigtig jvad jeg skal stille op, for det er ikke noget jeg har lyst til at fortælle min kæreste om. Jeg kan ikke rigtig komme hvis ikke jeg leder mine tanke hen på min kink. Hvad skal jeg gøre? og er det meget unormalt at have sådanne tanker?

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Dine tanker er helt normale. Fantasier kan handle om alle mulige ting. Nogle gange forstår vi præcis, hvad de handler om, og andre gange er det et mysterium for os, hvorfor lige netop en særlig tanke tænder os så meget.
Det er helt i orden ikke at fortælle sin kæreste om sine fantasier. Nogle fantasier er frække og dejlige at dele med andre. Andre fantasier kan man mærke, at man helst vil holde for sig selv. Vores tanker ejer vi selv og man bestemmer selv om det er noget man vil dele. Nogle fantasier vil man gerne leve ud i virkeligheden – i sådanne situationer deles de ofte med andre. Andre fantasier er dejlige at tænke på, men ikke noget man kunne tænke sig at gøre i virkeligheden. Det er helt almindeligt.
Det er helt okay at tænke på noget under sex, som du ikke fortæller din kæreste.
For mange kan seksuelle fantasier være forbundet med skam. Det kan det ofte være, hvis man ikke forstår fantasien eller at fantasien er upassende, udstillende eller stigmatiserende for andre. Man kan sagtens have holdninger som ikke passer sammen med ens fantasier. Det kan være svært, men det er okay at det seksuelle rum og hverdagslivet ikke følger samme normer og moral.
Vi håber at dette svar kan hjælpe dig videre. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66 alle hverdage fra 15.00-19.00.
Med venlig hilsen
Sexlinien