Spørgsmål:
Min bedste veninde og jeg var hjemme hos hende inden sommerferien. Vi blev fulde og ingen af os havde snavet med nogen før, så vi aftalte, at vi ville med hinanden. Det gjorde vi så. I starten haltede vi begge lidt i det, men vi blev bedre og lavede scenarier, hvor jeg skulle forestille en fyr hun var vild med, og omvendt. Vi eksperimenterede også med forskellige håndplaceringer, tog hinanden på brysterne og røven, kyssede ned af halsen osv. Vi havde været ude og gå da alt det skete, så da vi kom hjem til hende igen, gjorde vi det igen i hendes seng. Vi snavede i helt vildt langt tid imens vi rullede rundt, tog hinanden ret hårdt på både brysterne og røven, kyssede ned af halsen og vi humpede også. Altså med tøj på. Vi kom aldrig i berøring med kønsorganerne. Og vi gav begge samtykke til det hele, vi spurgte også hele tiden om det var okay, når vi gjorde det ene eller det andet, og det sagde den anden altid ja til. Havde vi sex? Tæller det som sex? Ingen af os er lesbiske, jeg er ret sikker på, at hun er hetero, selvom jeg i lang tid har været i tvivl om jeg er biseksuel, hvilket hun godt vidste dengang. Da jeg vi vågnede dagen efter havde jeg enorme moralske tømmermænd, og jeg fortrød, ikke fordi det var ubehageligt, men fordi tanken om det var underlig og utryg, da vi faktisk havde været pressede i vores venskab. Vi snakker ikke sammen længere, vi ser kun hinanden ved lejlighed, fordi vores venskab desværre blev ødelagt af en konflikt, som ikke har noget med denne episode at gøre. Min pointe med dét er bare, at jeg ikke kan snakke om det med hende. Men mit endelige spørgsmål: Havde vi sex?

Svar:
Hej,
Mange tak for dit spørgsmål.
Det er nogle rigtig fine overvejelser du gør dig, omkring din oplevelse med din veninde. Det du beskriver giver også anledning til opfølgende spørgsmål og samtale om hvad sex er og hvordan det ser ud for dig. Det kan nemlig godt være svært helt at definere hvornår der er tale om sex, og måske kan man overveje hvorfor du i den her situation, oplever det som vigtigt at få defineret?
Spørgsmålet om, om I havde sex eller ej handler derfor måske mere om hvordan det føltes inde i dig. Tit har sex lige så meget med hjernen at gøre som kroppen, og det man oplever ophidselse af.
Du er altid velkommen til en samtale om det, i vores chat eller over telefonen på 70202266 hverdage mellem 15-19.
Kh
Sexlinien