Spørgsmål:
har aldrig haft et problem med at tilfredsstille hende jeg er sammen med sexuelt Men Har vært sammen med den samme kvinde i 17 år nu og har aldrig kunne få hende til at få en orgasme hun siger også hun aldrig har fået en Hun lejer heller med sig selv og har aldrig gjort det men jeg er bare så frustreret over det fordi jeg er sikkert på det er mig er gør noget forkert

Svar:
Hej med dig
Du gør slet ikke noget forkert. Det er nemlig ikke kun dit ansvar at få din kæreste til at komme, men et fælles ansvar mellem sexpartnere. Desuden behøver orgasme slet ikke være endemålet, når man har sex - det kan sagtens være dejligt uden, som du jo også selv skriver ovenfor. Når det er sagt, forstår vi godt at du/I gerne vil have, at hun opnår en orgasme. Du skriver ikke om din kæreste selv er interesseret i at udforske det her, men hvis hun er, kan I måske se det som en spændende rejse sammen?
Hvis hun ikke har rørt så meget ved sig selv før i tiden, er det måske svært for hende at vide og kommunikere hvad hun godt kan lide. Det bedste man kan gøre er simpelthen at prøve sig frem. Prøv at røre, kysse eller slikke hende (hvis hun har lyst) og spørg hende hvad der føles godt og udforsk dét lidt mere. De fleste kvinder opnår nemmest en orgasme ved klitoris-stimulation. Hun kan også prøve på at røre ved sig selv eller I kan overveje at prøve jer frem med noget legetøj. Der er mange spændende muligheder. Det vigtigste er, at I snakker sammen om det både før, under og efter, så I kan følges ad i et rart tempo.
Det er vigtigt at være opmærksom på, at en orgasme er et samspil mellem kroppen og hovedet. Der er altså rigtig mange faktorer inde over om man kan opnå en orgasme. Derfor er det vigtigt at prøve at slappe af og ikke presse sig selv/sin kæreste ift at komme, for så bliver det ofte endnu sværere. Man kan også opleve at visse typer medicin eller sygdomme gør det svært at komme.
For at opsummere: snak med din kæreste om det. Er det her noget der fylder meget for hende? Hvad har hun lyst til? Prøv jer frem og hav det sjovt med det.
Du kan læse lidt om (manglende) orgasmer her , her og her, hvis du har lyst.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål eller i det mindste stof til eftertanke. Ellers er du (eller din kæreste) velkommen til at kontakte os igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19 til en uddybbende snak.
Mvh Sexlinien, Xx130