Spørgsmål:
Når jeg skal have finger, jo mest af drenge men har faktisk også prøvet at få af pige, så beder jeg om de ikke godt gider bruge begge hænder. En finger fra den ene hånd til selve hullet (altså fingerknep) og så den anden til at gnubbe min klit. Det er den måde jeg bedst kommer "i mål" på. Men tænker i det er for mange krav og stille, kan det virke træls for partneren at man bestemmer hvad de skal bruge begge deres hænder til? Der er aldrig nogen der har sagt noget, men jeg kan måske godt virke træls? Og det vil jeg jo helst ikke.

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Vi kan godt forstå din forvirring – det gælder for alle mennesker, at man kan tænke rigtig meget på, om man er ”god nok” seksuelt. Men måske især, når man har din alder. Så mega sejt at du skriver herind. Det kan både være forvirring, om man tager initiativ nok, tager for meget initiativ eller noget helt tredje.
Vi synes du er mega sej, og kun at det du gør er godt. Det at snakke sammen om hvad man kan lide er en helt vildt vigtig ting, i et godt sexliv. Det er der mange, der bruger mange år på at øve sig på. Så det er bare mega godt og sejt, at du kan det allerede. Det er overhovedet ikke for mange krav at sætte. Det er også oftest rigtig rart for den du har sex med, at vedkommende ved, hvad du godt kan lide. Man vil jo rigtig gerne gøre noget dejligt for den man har sex med, så i virkeligheden hjælper du dem bare, ved at fortælle dem hvad der virker for dig. Vi tænker at det vil få din partner til at sænke skuldrene og måske være mindre bekymret for om de gør det rigtigt, når du er så vokal omkring det.
Man kan sagtens fortælle sin partner, hvad man kan lide, på en rigtig fin måde, uden at det virker som om man giver ordre (hvis det er det du er bekymret for). Det er altid helt okay, at sige hvad man godt kan lide – men hvis du alligevel er usikker, kan man prøve at spørge den anden først. Hvis man spørger om der er noget de kan lide, så har du startet en samtale med dem om det. Så er det naturligt, at de spørger dig bagefter, og hvis ikke er der stadig en god lejlighed til at du kan udtrykke, at der er noget du godt kan lide. På den måde, er det måske også lidt nemmere at få sagt – selvom det lyder som om at du ikke har svært ved at sige det. Og det er bare mega godt og sejt.
Så du skal slet ikke bekymre dig om, hvorvidt det er træls. Det er kun mega godt – og du hjælper dine sexpartnere til et tryggere rum at have sex i, hvor det helt automatisk er helt okay, at sige hvad man godt kan lide. Så mega sejt af dig!
Vi håber du kunne bruge svaret til noget.
Ellers er du altid rigtig velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19
Mvh Sexlinien